اتصال محله ۱۳ آبان به شهرک معراج با پروژه شهید پریشانی

شهر: باغ راهی که در قالب پروژه شهید پریشانی، محله ۱۳ آبان را به شهرک معراج متصل می کند، ایجاد یک بوستان دوستدار کودک در بخشی از محدوده خیابان شهید پریشانی و ارتقای سرانه فضای سبز در مجتمع های خیابان امامزاده ابوالحسن با ایجاد پاتوق محله و بوستان کوچک محلی از مهمترین پروزه های توسعه محله ای در منطقه ۲۰ است.

محمد مویدی، شهردار ناحیه ۳ منطقه ۲۰ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره مهمترین پروژه های توسعه محله ای در این ناحیه گفت: پروژه خیابان شهید پریشانی یکی از مهمترین پروژه های منطقه ۲۰ است که عملیات اجرایی آن با اعتباری در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این دوره عملیات اجرایی آن آغاز شده است. پروژه ای که بخشی از محله ۱۳ آبان را به شهرک معراج متصل می کند و در ضلع شما ۶۰۰ متر پیاده روسازی دارد، البته در گذشته باغ راهی به طول ۳۰۰ متر ایجاد شده بود که نیمه کاره رها شد و حدود ۳۰۰ متر نیز فضای پیاده روی به عنوان باغ راه در حال طراحی است.

او با بیان اینکه حدود ۲۲۰ متر معبرسازی انجام می شود تا ادامه این خیابان به شهرک معراج متصل شود، افزود: حدود ۱۰ پایه چراغ برق در وسط معبر داشتیم که بر اساس اصلاح هندسی و پیرو رایزنی هایی با اداره برق، از آن نقطه برداشته شد و باغ راهی که ایجاد شده بود تجهیز و روشنایی و مبلمان شهری در آن نصب و فضای سبز آن ترمیم شد.

مویدی با بیان اینکه امیدواریم پروژه خیابان شهید پریشانی تا اواسط اردیبهشت به اتمام برسد، ادامه داد: بتن ریزی و اسفالت بخشهایی از معبر و پیاده رو این پروژه باقی مانده است. همچنین از دیگر اقدامات در رابطه با پروژه پریشانی جدول کشی های ضلع شمال، رفیوژ میانی و باغ راه در حدود ۲ کیلومتر است.

تبدیل فضای بی دفاع شهری به بوستان دوستدار کودک

شهردار ناحیه ۳ منطقه ۲۰ در ادامه با اشاره به ایجاد بوستان دوستدار کودک گفت: این بوستان فضایی است در بخش پایین دست خیابان پریشانی، بین بافت شهری محله ۱۳ آبان و یک مجتمع تجاری که بلااستفاده رها شده بود و تبدیل به یک فضای بی دفاع و ناامن شهری و محلی برای دپوی ضایعات و زباله شده بود و حضور افراد غیر موجه و خرید و فروش مواد در آن اتفاق می افتاد که با اجرای پروژه های پریشانی و بوستان دوستدار کودک این محدوده از این حالت ناامن خارج می شود.

او با بیان اینکه حدود پنج سال پیش قرار بود این بوستان با یک سری امکانات مخصوص کودکان احداث شود که به دلیل تامین نشدن اعتبار و واگذاری بخشهایی از محدوده شمالی آن برای یک سری کاربری های دیگر، عملا امکانپذیر نشد، عنوان کرد: تا کنون زیرساخت های اولیه این بوستان انجام شده و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتباری حدود چهار میلیارد تومان برای این بوستان در مساحتی حدود ۳.۷ هکتار پیش بینی شد. قرار است که در آن فضای پیاده راه و فضای سبز ایجاد و تا پایان اردیبهشت تکمیل و تبدیل به بوستانی شود که در ارتباط با بوستان نزدیک آن یعنی بوستان جانبازان به شهروندان خدمات ارائه دهد.

ایجاد پاتوق محله بین مجتمع های خیابان امامزاده ابوالحسن 

مویدی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه امامزاده ابوالحسن با هزینه ای در حدود ۳.۵ میلیارد تومان، یادآور شد: امامزاده ابوالحسن خیابانی است که حدود سه هزار و ۵۰۰ خانواده در قالب مجتمع های مختلف در آن زندگی می کنند و متاسفانه به دلیل کمبود زمین هیچگونه فضای سبز و بوستان محلی در آن وجود ندارد. زمانی که دستورالعمل پروژه های کوچک مقیاس ابلاغ شد با مطالعه مجدد محدوده، زمینی در حدود هزار متر در قالب یک معبر بن بست بین مجتع ها شناسایی شد که پس از استعلامات لازم تصمیم گرفته شد از آن برای پاتوق محله و بوستانی کوچک استفاده شود.

او اضافه کرد: در ضلع شمال این پاتوق محله که آماده استفاده است، پیاده راهی نابسامان و باریک با عرض ۱.۵ متر وجود داشت که آن را نیز در قالب یک پیاده رو عریض تر به عرض ۴ متر و طول ۴۰۰ متر به عنوان یک باغ راه طراحی کردیم تا فضای مجتمع های مسکونی را به هم پیوند و به پاتوق محله متصل کند. پیاده راهی که حدود ۲۳۰ متر آن آماده بهره برداری است و ۱۷۰ متر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین ایجاد پیاده راه ضلع جنوب نیز در دستور کار قرار دارد که ۸۰ متر آن انجام شده و ۱۵۰ متر از آن باقی مانده است.

خبرنگار: علی سی پی

  

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 9661

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =