آغاز واکسیناسیون پاکبانان های شهرداری منطقه ۳

شهردار منطقه ۳ از آغاز واکسیناسیون پاکبانان های این منطقه علیه بیماری کووید ۱۹ به مدت دو روز خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، احمد تواهن گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته با مرکز بهداشت شمال تهران، از امروز، دوشنبه بیست و سوم فروردین ماه به مدت دو روز متوالی واکسیناسیون پاکبانان ها در مقابل ویروس کرونا آغاز می‌شود.

به گفته ی شهردار منطقه ۳، اولویت واکسیناسیون، با پاکبانانی خواهد بود که سن بالاتری داشته یا به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند.

او تعداد پاکبان های شاغل در شهرداری منطقه ۳ را تعداد ۶۴۸ نفر برشمرد و اضافه کرد: پاکبانان ها جزو اقشار زحمت کش و خدوم جامعه هستند که با آغاز همه گیری بیماری  به دلیل  نوع خدمت، بیش‌تر از سایرین در معرض خطر ابتلاء به این ویروس قرار داشته اند. با این حال، با هدف آسایش شهروندان و پاکی محیط فعالیت این عزیزان حتی لحظه ای متوقف نشد.

شهردار منطقه ۳ ادامه داد: تماس مستقیم پاکبانان ها با پسماند و زباله احتمال آلودگی به ویروس کرونا را چند برابر می کند زیرا امروزه بخشی از  پسماندهای تولید شده عفونی و پزشکی هستند لذا این قشر نیز جز گروه‌هایی هستند که واجد شرایط اولویت دریافت واکسن هستند.

تواهن افزود: در این مرحله از واکسیناسیون که همزمان با هفته جهانی بهداشت صورت می پذیرد، از واکسن  "سینوفارم"  استفاده می شود.

او ابراز کرد: این واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مرحله دوم تزریق این واکسن ۲۸ روز بعد از زمان دریافت دوز اول  خواهد بود.

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 9729

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =