رصد بارش شهابی ۲۷ فروردین در گنبد مینا

شهر: بارش شهابی شلیاقی، یکی از بارش‌های شهابی سالانه است که کانون بارش آن در صورت فلکی شلیاق به نظر می‌رسد. این بارش شهابی معمولاً در اردیبهشت به اوج خود می‌رسد. در ۲۷ فروردین امکان رصد این بارش شهابی در گنبد مینا فراهم شده است.

مرکز علم و نجوم گنبد مینا در راستای رسالت ترویجی خود در حوزه نجوم برنامه رصدی در این حوزه را حضور کارشناسان و شهروندان برگزار می نماید. گنبد مینا به عنوان بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه در منطقه گردشگری عباس آباد با توجه به دلیل شیوع ویروس کرونا جهت برگزاری تورهای علمی، سانس های نمایش این گنبد به صورت محدود و در قالب تورهای علمی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مرکز علم و نجوم گنبد مینا به عنوان بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه تلاش نموده است در حوزه های مختلف ترویجی علوم در فضای عمومی کشور و همچینن فضاهای تخصصی نقش آفرینی داشته باشد. برگزاری نشست های تخصصی در سال های گذشته یکی از برنامه های پرمخاطب این مرکز بوده است. در این راستا نشست های علمی با موضوعات بررسی اکو سیستم و حفظ و نگهداری زمین در مقابل زباله های زیست محیطی با نگاه به آیات و روایت اسلامی در ماه مبارک رمضان به صورت پخش زنده از پلتفروم های فضای مجازی طراحی شده است.

براساس این گزارش؛ مناجات خوانی  در قالب ۳۰ قطعه ۱۰ دقیقه ای جهت پخش در  صدا و سیما و پلتفرم های فضای مجازی، تولید و توزیع قصه های تهران در ماه مبارک رمضان با رویکرد معرفی آداب و رسوم تهران در ماه رمضان و معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی تهران، هیئت و حسینه های شهر، شمشیمربازی یکی از ورزش های سنتی و مهم ایرانیان است و در حال حاضر یکی از ورزش های مورد توجه در ایران و جهان است. برگزاری نخستین جایزه بزرگ شمشیربازی بر فراز پل طبیعت به عنوان یک رویداد مهم ورزشی در سطح ملی و بین المللی با حضور ورزشکاران تراز اول این رشته برگزار، بزرگداشت مفاخر ایرانی مانند عطار نیشابوری، سعدی، فردوسی و پاسداشت زبان فارسی به صورت غیرحضوری و از طریق پلتفرم های فضای مجازی، همای رحمت نشست ادبی به مناسبت شهادت مولای متقیان، امام علی  (ع) با حضور شاعران آیینی و با محوریت شخصیت این امام همام به صورت مجازی و آنلاین از طریق پلتفرم های فضای مجازی، اجرای آتش بازی به مناسبت  میلاد امام حسن مجتبی (ع) و عید سعید فطر ساعت ۲۰، برگزاری کنسرت رایگان به صورت Online را از طریق پلتفرم های فضای مجازی در قالب موسیقی کلاسیک به مناسبت عید سعید فطر از جمله برنامه های اراضی عباس آباد در ماه مبارک رمضان است.

 خبرنگار: پریسا هاشمی

۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد خبر: 9768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =