«نوای نواحی» در معابر منطقه ۱۰ پایتخت نواخته شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ با اشاره به اجرای فعالیت های فرهنگی در ماه پرفیض و برکت رمضان گفت: به منظور ترویج فرهنگ دینی و معارف قرآنی در سبک زندگی مردم و با هدف جذب شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان به مسائل دینی و مذهبی در سایه پیامدها و سختی های بیماری کرونا مراسم آیینی، فرهنگی و هنری اقوام با عنوان «نوای نواحی» در منطقه ۱۰ اجرایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، حمیدرضا اله یاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پرفضیلت میهمانی خدا گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و تغییر سبک زندگی در برگزاری مناسک و مناسبت های مذهبی اقدامات فرهنگی منطقه در رمضان ۱۴۰۰ به گونه‌ی دیگری صورت می پذیرد تا خلأهای ناشی از ممنوعیت برنامه های مذهبی پر شود.

او در ادامه به برگزاری برنامه «نوای نواحی» اشاره کرد و افزود: در این مراسم که با چاوشی خوانی، دمامه زنی، ساز، نقاره و استقبال رهگذران همراه بود فضای معنوی خاصی در نقاط مختلف منطقه ایجاد شد.

به گفته اله یاری در این برنامه هدایای نفیسی از جمله قرآن کریم، دعاهای ایام ماه مبارک رمضان و شاخه های گل در میان رهگذران توزیع شد تا علاوه بر اشاعه و ترویج فرهنگ قرآئت آیات قرآن در میان شهروندان، طراوت تازه ای به جان شهر بخشیده شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در خاتمه به برنامه های ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شب های قدر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: برپایی استیج سیار با اجرای مولودی خوانی، تواشیح و موسیقی و مراسم آیینی، فرهنگی و هنری اقوام و کمک به مساجد از دیگر اقدامات تدارک دیده شده در این ماه پرفضیلت است.

همزمان با دومین روز از ماه مبارک رمضان مراسم آیینی، مذهبی تحت عنوان «نوای نواحی» با اجرای نقاره خوانی،دمامه زنی و چاوشی خوانی در محور آزادی، میدان جمهوری اسلامی، کوچه شهید بختیاری «کوچه دوستی» و خیابان شهید دعوتی برگزار شد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 9799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =