اجرای کوچه های دوستی با مشارکت زنان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از اجرای طرح کوچه های دوستی خبر داد و گفت : تاکنون۱۱ کوچه منتخب دوستی از طریق مطالعات میدانی و با مشارکت شهروندان به ویژه بانوان انتخاب شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ "محمد خادمی " با بیان این خبر افزود: در طرح کوچه های دوستی یک کوچه در سطح محله انتخاب شده و نسبت به رنگ آمیزی  و زیباسازی بصری ، اصلاح آسفالت وجداول و مرمت فضای سبز کوچه با مشارکت ساکنین آن به خصوص بانوان اقدام می شود.
او در ادامه گفت : این طرح به منظور ایجاد حس تعلق محله ای و نیز زیبا سازی  و ایجاد هویت یکپارچه برای محله، کوچه با برند تهران با استفاده از ظرفیت مشارکت زنان و کودکان ، استعدادیابی شهروندان، آموزش، ایجاد رونق اقتصادی و خلق جاذبه گردشگری برای محله و جلب مشارکت اجتماعی در محلات سطح منطقه ۴ ، اجرا می شود.
معاون این منطقه با اشاره چگونگی  انتخاب کوچه های منتخب دوستی گفت : مدیران و کارشناسان شهری با حضور درمحله ها و بازدیدها و مطالعات میدانی و برگزاری نشست های تخصصی با بانوان و تاثیر گذاران محلی  ۱۱کوچه را انتخاب کرده و درلیست پروژهای اجرایی قرار دادند تا جهت عملیات ا جرایی در کوچه ها ردیف بودجه به آنها اختصاص یافته و مراحل آماده سازی هریک از کوچه ها مورد بررسی قرار گرفت  .
او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ بودجه در روزهای پایانی سال۹۹ فرآیند برنامه ریزی و طراحی کوچه ها با مشارکت معاونتهای خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمران و ترافیک با بازدید از کوچه ها انجام شده و مقرر است اقدامات بهسازی و مناسب سازی کوچه ها با مشارکت اهالی علی الخصوص بانوان در روزهای آتی انجام پذیرد.
انتظار میرود این کوچه ها به عنوان الگویی در راستای همدلی و مشارکت در داشتن کوچه، محله و شهری زیبا برای سایر شهروندان قرار گیرد.

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: 9928

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =