پارک آموزش ترافیک در منطقه ۳ به بهره برداری می رسد

شهر: زمینی ۴هزار متر مربعی در شمال بزرگراه همت و ضلع جنوب مجموعه باغ کتاب به احداث پارک ترافیک اختصاص یافته که ساخت این پارک تاکنون حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احمد تواهن، شهردار منطقه ۳ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره پروژه های ترافیکی این منطقه با بیان اینکه طرح «هر محله یک دوچرخه» در حال حاضر در محلات ۱۲ گانه منطقه در حال اجراست، گفت: در همین راستا احداث پارک آموزش ترافیک برای اولین بار پس از پیگیری های مستمر و هماهنگی های لازم با سازمان نوسازی اراضی عباس آباد در مهرماه سال گذشته مصوب شد که در حال حاضر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه با توجه به کمبود قیمت بالای زمین در منطقه ۳، راه اندازی چنین مجموعه ای با مشکلات عدیده ای مواجه بود، افزود: با این حال اما به دلیل اهمیت آموزش فرهنگ و قوانین ترافیکی کودکان و نوجوانان و با رایزنی‌های گسترده با سازمانهای متولی، این سازه آموزشی و تفریحی در زمینی به متراژ چهار هزار متر مربع در شمال بزرگراه همت و ضلع جنوبی مجموعه باغ کتاب احداث شد.

تواهن ادامه داد: طراحی معابر دوطرفه و یک طرفه، میدان، تقاطع کنترل شونده با چراغ راهنمایی، مسیر دوچرخه سواری، تعداد ۹ گذرگاه مسطح عابر پیاده، یک گذرگاه غیرهمسطح عابر پیاده و علائم افقی و عمودی مورد نیاز در این مجموعه برای انجام برنامه های آموزشی آماده شده است و با توجه به استقرار فضای فرهنگی متنوعی در باغ کتاب، پیش بینی می شود استفاده بهینه از این مجموعه با استقبال بالای شهروندان روبه‌رو شود.

شهردار منطقه ۳ با بیان این مطلب که اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در پاندمی کرونا بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: مسیر ویژه دوچرخه در سه بخش با مساحت ۲۶ کیلومتر اجرا می شود که تاکنون بخش اول آن از میدان مادر تا بزرگراه مدرس و بالعکس به بهره برداری رسیده است.

تواهن ادامه داد: همچنین پروژه اتصالی عبور دوچرخه برای نخستین بار در تهران در حال احداث است که از فراز بزرگراه مدرس و از فراز بلوار نلسون ماندلا عبور و به صورت غیر همسطح شرق به غرب بلوار میرداماد را به هم متصل می‌کند و در ادامه مسیر به خیابان ولیعصر(عج) و پارک ملت منتهی می‌شود.

خبرنگار: علی سی پی

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 9933

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =