بودجه دهید تا اتوبوس تولید شود

شورای شهر تهران از دولت خواست هر چه سریعتر از ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا دریافت شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پایان دویست و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دستورات اصلاح جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ بود. همان طور که می‌دانید قیمت مسکن و ساخت و ساز در سطح شهر بسیار افزایش پیدا کرده اما جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ همچنان ثابت باقیمانده است و این مساله سبب شده که جرایم، بازدارندگی خود را از دست بدهند.
او با بیان اینکه شهرداری سال گذشته لایحه‌ای را به شورای شهر آورد که بر اساس آن جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ بر اساس ارزش معاملاتی تغییر کند، اضافه کرد: از آنجایی که این لایحه بسیار مهم است باید با دقت بیشتری بررسی شود که خوشبختانه کلیات این لایحه تصویب شد اما از آنجایی که اعضا پیشنهاداتی داشتند جلسه بعد در مورد این موضوع صحبت می‌شود؛ البته جرایم بر اساس ارزش معاملاتی تغییر کرده است.
هاشمی با تاکید بر اینکه لایحه مذکور درآمدی نیست بلکه بازدارنده است، عنوان کرد: تخلفات باید برای متخلفان گران تمام شود اما افزایش قیمت ساخت و ساز در شهر و ثابت ماندن جرایم ماده ۱۰۰ سبب شده بود که تخلفات راحت‌تر بروز کند.تهران دارای طرح تفصیلی است و اگر هر کسی بیشتر از ضوابط آن ساخت و ساز کند تخلف کرده، پس از بروز تخلف پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شود اما ماده ۱۰۰ یا رأی به تخریب می‌دهد که عمدتا اجرا نمی‌شود و یا نسبت به جریمه متخلفان اقدام می‌کند که در اینجا جرایم به قدری کم بود که به نفع متخلف می‌شد.

بخشی از ۷۵ هزار میلیارد تومان مبارزه با کرونا برای حمل و نقل عمومی هزینه شود


هاشمی با اشاره به اینکه گزارش‌ها نشان از افزایش تراکم جمعیت در شبکه حمل و نقل عمومی دارد، اضافه کرد: رئیس جمهور اعلام کرده که کرونا با ما می‌ماند و چه خوب است از این فرصت استفاده کنیم و نسبت به تجهیز حمل و نقل عمومی اقدام شود.سه ماه دیگر مهر ماه است و شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و در نتیجه افزایش حجم مسافران در حمل و نقل عمومی خواهیم بود وزارت بهداشت و درمان ۷۵ هزار میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا دریافت کرده است و لازم است بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف حمل و نقل عمومی شود.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه کارخانه‌های سازنده اتوبوس آماده هستند و می‌توان در طول سه ماه آینده حداقل سه هزار دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری‌ها داد، عنوان کرد: چهار کارخانه واگن سازی داریم که همه بیکار هستند و لازم است از محل مبارزه با کرونا برای افزایش واگن و اتوبوس استفاده شود. چرا که مبارزه با کرونا فقط تولید ماسک و ونتیلاتور نیست و باید مانع از بروز کرونا شویم.
او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: جهش تولید فقط در تولید ماسک و کیت آزمایشگاهی نیست بلکه مستقیما از نمکی وزیر بهداشت و رئیس جمهور می‌خواهم حالا که فعالیت‌های اقتصادی را باز کردند بودجه و پول بدهند تا کارخانجات اتوبوسرانی اتوبوس تولید کنند. چرا که با این جلوگیری و ممنوعیت‌ها مشکلی حل نمی‌شود و لازم است هر چه سریعتر از ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا دریافت شده، هر چه سریعتر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس در نظر گرفته شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره وقوع حریق‌ در فضاهای سبز تهران گفت: وقوع آتش سوزی‌ها در سراسر کشور اتفاق می افتد و تنها شامل تهران نمی شود، ما در مورد این حریق‌ها از نهادهای امنیتی سوال پرسیدیم و آنها گفتند که تا کنون دلیلی برای خرابکاری احصاء نشده است. باران در تهران به شدت باریده و سبب رویش گیاهان و علف‌ها در تهران شده است و بعد از آن شاهد موج گرمای شدید در تهران بودیم که این مسئله سبب شد این علف‌ها به سرعت خشک شوند، از سوی دیگر زباله‌ها به خصوص شیشه و ظروف پلاستیکی نیز به شدت در طبیعت رها می‌شوند که این مسئله سبب می‌شود شیشه‌ها در معرض نور خورشید تبدیل به ذره بین شده و سبب حریق علف‌های خشک شده می‌شوند و این آتش نیز به سرعت به علف‌های دیگر سرایت می‌کند.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تا امروز مستنداتی مبنی بر عمدی بودن این حریق‌ها نداریم، گفت: اگر عمدی باشد حتما با آن برخورد می‌شود اما حریق‌ها در تهران نشان از عمدی بودن ندارد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =