باغ جعفریان برای استفاده شهروندان تملک شد

شهردار منطقه ۱۰ گفت: با پیگیری‌های مدیریت شهری و به‌ منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه باغ جعفریان برای استفاده عموم تملک شد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مهدی اخ الصنایع از تملک باغ جعفریان در محله بریانک به متراژ ۲ هزار و ۳۶۰ مترمربع خبر داد و گفت: با توجه به بافت فرسوده، تراکم جمعیتی بالا و کمبود سرانه‌های خدماتی، رفاهی و فضای سبز طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش سرانه‌ها، برابر توافق به عمل آمده، باغ جعفریان مورد تملک قرار گرفت.

وی افزود: باغ جعفریان با بیش از چند دهه قدمت از طریق اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه تملک املاک واقع در طرح تملک و فضای سبز خریداری شده و با فرآیند انجام شده روند در اختیار قرار گرفتن آن در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز عمومی در منطقه ۱۰ اظهار کرد: باتوجه به آنکه این منطقه پرتراکم‌ترین منطقه شهری در تهران است اما سرانه فضای سبز آن به ازای هر نفر ۲.۸۸مترمربع است.

اخ الصنایع ادامه داد: سال گذشته با احداث و بهره‌برداری از بوستانهای نظر و حکیم، حدود ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع به فضای سبز منطقه افزوده شد که امسال با احداث و بهره‌برداری از باغ جعفریان و باغ عزیز ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع به سرانه فضای سبز منطقه افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: با تملک و احداث این دو باغ، سرانه فضای سبز منطقه، از ۲.۸۸ مترمربع به ازای هر نفر به ۲.۹۳ مترمربع به ازای هر نفر می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در حفظ، حراست، تقویت و توسعه فضای سبز منطقه تصریح کرد: مجموعه شهرداری منطقه برای افزایش سرانه فضای سبز عمومی و همچنین افزایش خدمات‌رسانی و رضایتمندی شهروندان، تملک چند باغ باقیمانده در سطح منطقه را در دستورکار خویش قرار داده که در آینده‌ای نزدیک آنها هم به تملک درمی‌آیند.

انتهای پیام/

۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 47060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =