اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ارتقای امید و رشد بالندگی جامعه دارد

شهردار منطقه یک گفت: اطلاع‌رسانی اقدامات اجرایی نقش بسیار مهمی در ارتقای امید و ایجاد رشد و بالندگی در جامعه دارد.

​​​​​به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید مهدی صباغ شهردار منطقه در گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات شمیرانات که با حضور محمد صائبی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران برگزار شد  گفت: اطلاع رسانی و تولید خبر و محتوا مهم‌ترین وظیفه در روابط عمومی‌های سازمان است و اگر در این زمینه ۳۰ درصد توان اجرایی را بر اطلاع رسانی بگذاریم کم است چرا که اگر  کار خوب در این حوزه انجام شود امید در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: همه حوزه‌ها در حال انجام حجم بالای کار و خدمات هستند ولی ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد و معرفی پروژه ها به مردم خوب اجرا نمی‌شود و به اهمیت رسانه دقت لازم نمی‌شود.

صباغ گفت: متاسفانه همه دارای گروه‌های اطلاع رسانی داخلی هستیم و در چارچوب همکاران و مدیران مافوق کار اطلاع رسانی را انجام می‌دهیم ولی از این حلقه‌ها باید فراتر رویم و مخاطبین اصلی که شهروندان هستند را از اقدامات مطلع کنیم.

شهردار منطقه یک با اهمیت دانستن فضای مجازی در جامعه کنونی گفت: ۷۰ درصد اطلاع رسانی‌ها در حوزه شبکه‌های اجتماعی و مجازی است ولی هنوز مدل‌های سنتی در ادارات استفاده می‌شود.

 او افزود: خبر و محتوا باید مبتنی بر سلیقه و جذابیت مورد توجه شهروندان تنظیم و تولیدشود و در حال حاضر مخاطبین به اخبار کوتاه و در حد تیتر و عکس بیشتر توجه می‌کنند و اگر خبر برای آنها جذابیت داشته باشد ادامه اطلاعات را می‌خوانند.

صدیقه محمد بیگی مدیر روابط عمومی منطقه نیز در این گردهمایی بر تشکیل شبکه‌های اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت:  نیاز است با تهیه گروه‌های خبری بین روابط عمومی ها تمام ادارات از اقدامات و کارهای اجرایی یکدیگر مطلع شوند و یکدیگر را در اطلاع رسانی به شهروندان یاری دهند.

او استفاده از شبکه‌های اجتماعی محلی را یکی از مهمترین راه‌های اطلاع رسانی برای شهروندان دانست و گفت: در جلسه ای که چندی پیش به همین منظور برگزار شد با ادمین‌های کانال‌های خبری محلات ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم اطلاعات و اقدامات را به نحو موثرتری در جامعه اطلاع رسانی کنیم.

در این گردهمایی سید غلامرضا کاظمی دینان استاد و پیشکسوت علوم ارتباطات نیز حضور داشت.

گفتنی است در این جلسه مدیران روابط عمومی ها که از سازمان‌هایی چون ارشاد شمیرانات، برق، آب و فاضلاب، منابع طبیعی، بهداشت، پست، کتابخانه‌ها،امور مساجد  و ... آمده بودند مطالب مد نظر خودشان را مطرح و به همکاری و تعامل بیشتر در خصوص فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تاکید کردند.

اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ارتقای امید و رشد بالندگی جامعه دارد

اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ارتقای امید و رشد بالندگی جامعه دارد

انتهای پیام/

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 53384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =