آغاز پایش و کنترل آفات در فضاهای سبز منطقه یک

عملیات پایش درختان همزمان با فصل بهار در راستای دفع آفات، پیشگیری از بیماری‌ها و کنترل عوامل خسارت‌زا در فضاهای سبز و بوستان های منطقه یک آغاز شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه اعلام کرد: حفظ سلامت درختان و درختچه ها با اولویت بهره گیری از روش های غیر شیمیایی و طبیعی از اهم اقدامات مرکز تام (تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز) در راستای نگهداشت عرصه سبز منطقه است به همین منظور فعالیت بررسی و پایش فضای سبز منطقه روزانه به طور ویژه بر روی درختان نارون، چنار، توت و انواع کاج و درختچه‌ها آغاز شده است.

وی افزود: این فعالیت منطبق با دستورالعمل های اجرایی و استراتژی های کنترل و مدیریت تلفیقی، با پایش عوامل خسارت زا طی ۶ ماهه اول سال توسط اکیپ های مختلف مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز به صورت روزانه و شبانه با رعایت اصول فنی انجام می شود و تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

صفایی ادامه داد: این اقدامات در قالب عملیات آبشویی، روغن پاشی، شستشو با صابون گیاهی، نصب رول زرد، محلول پاشی، سمپاشی، کنترل آفات و بیماری ها و... به اجرا می رسد.

انتهای پیام/
 

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 53851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =