تجلیل شورایی ها از آتش نشانان حاضر در حادثه پالایشگاه تندگویان

شهر: اعضای شورای شهر تهران به دلیل حضور نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در عملیات اطفاء حریق پالایشگاه نفت تهران از مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به نمایندگی از مأموران این سازمان تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، اعضای شورای شهر تهران در سیصدمین جلسه خود که صبح امروز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد از مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانان شهرداری تهران و نیروهای آتش نشان به پاس اقدامات آن ها در عملیات اطفاء حریق پالایشگاه نفت جنوب تهران (شهید تندگویان) قدردانی کردند.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران گفت: چهارشنبه هفته گذشته پالایشگاه شهید تندگویان دچار حریق شد که جز حوادث پر ریسک پایتخت بود. که همکاران ما در معاونت خدمات شهری و آتش نشانی در کوتاه ترین زمان ممکن ضمن حضور در محل حادثه با خطرات بالقوه حادثه، مقابله کردند.

او ادامه داد: به گفته برخی از افراد از حادثه ای مانند بیروت جلوگیری شد و بنا به پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران بنا شد از برادرانی که در عملیات حضور داشتند تجلیل شود.

در ادامه مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ۷ مخزن در سایت شهید تندگویان وجود دارد که در آن سلابس (پساب تولیدات نفتی دیگر) نگهداری میشد که در همان زمان اولیه ۶ مخزن درگیر شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: مخازن ال پی جی در قسمت جنوبی که بسیار نزدیک بود و در دیگر نقاط مخازن ۴۰ میلیون لیتری بود که تلاش شد آتش به آن ها سرایت نکند.

او  ادامه داد: بیش از ۳۱ ایستگاه در عملیات حضور داشتند و فرودگاه مهرآباد نیز جهت کمک نیرو اعزام کرد و با همین همکاری حریق اطفاء شد و استراتژی این بود از سرایت آتش به سایر مخازن جلوگیری شود. در مواقعی ما ریسک را پذیرفتیم و از انفجار مخازن ال پی جی جلوگیری شد.

داوری بیان کرد: اطفاء حریق بسیار سخت بود زیرا باید حجم زیاد آب و کف در عملیات استفاده می شد و خدا را شاکریم که توفیقی شد خدمتی را به مردم ارائه کنیم.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 11050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =