کنترل کرونا نیازمند سرمایه گذاری اجتماعی است

شهر: شهردار تهران با تاکید بر لزوم بهره مندی دولت های محلی از تجارب و همکاری سازمان‌های بین‌المللی در مواجه با کرونا گفت: همچنین نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی برای کنترل بیشتر این ویروس هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست آنلاینی که به مناسبت روز جهانی گفتگو به صورت مجازی با نمایندگان و روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دو دهه اخیر در عرصه جهانی دو بار موضوع گفتگو را مورد توجه قرار داد، گفت: نخست در بحث گفتگوی تمدن‌ها که نزدیک به دو دهه پیش مطرح شد و دوم، در برجام که تلاشی برای گفتگوهای سازنده و ترویج آینده بهتر بود.

حناچی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: این ویروس تاثیر خود را در همه بخش‌ها بویژه به صورت اختلال در زندگی روزمره، کسب و کار و اشتغال گذاشته است. اما شرایط در ایران به گونه دیگری است چرا که همزمان با مبارزه با ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه هم مبارزه می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط مبارزه با ‌ویروس کرونا در شهرهای مختلف ایران بویژه کلانشهرها را سخت‌تر کرده، اضافه کرد: به مناسبت روز جهانی گفتگو و این نگاه، نیازمند تعامل تجربیات در این شرایط هستیم.

او گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی وظیفه هماهنگی در مقیاس شهری را به عهده دارند. از طرف دیگر مواردی مانند مدیریت پسماند، کنترل آلودگی هوا و محیط زیست، افزایش دما در کلانشهرها و توسعه حمل و نقل در دوره حاضر از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. بنابراین نیازمند ارتباط و استفاده از تجارب بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)، برنامه اسکان بشر ملل متحد (UNHABITAT) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) هستیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: ایران هم اکنون در دوره دوم تجربه این ‌ویروس است و در مرحله نخست و در اول ماه «می» تلفات ناشی از کرونا تقریبا به صفر رسید. هم اکنون هم با عادی شدن شرایط در حال کنترل موج دوم آن هستیم. بحران‌های جهانی مانند پاندمی کرونا لزوم تعامل و همکاری بیشتر با هدف کمک به جامعه جهانی را بار دیگر مطرح کرد. 

به گفته شهردار تهران همچنین علاوه بر ارتباطات و کمک‌های جهانی به یکدیگر نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی برای کنترل بیشتر این ویروس هستیم.

شهردار تهران با ذکر این بیت شعر «دادند دو گوش و یک زبانت، ز آغاز ، یعنی دو بشنو و یکی بیش مگوی» بر لزوم تحمل به شنیدن سخنان یکدیگر به منظور دستیابی به تعامل سازنده تاکید کرد.

نشست آنلاین شهردار با روسای سازمان های بین المللی مقیم در تهران صبح روز سه شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، زهیر صباغ‌پور، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران و روسای سازمان‌های بین‌المللی، خانم اوگوچی دنیلز، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده برنامه عمران ملل متحد، کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه عمران ملل متحد، مریم جوان شهرکی، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران و علی مجتهد شبستری، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برگزار شد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را ببینید.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 2397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =