مشارکت شهرداری تهران با UNDP* در پروژه های شهری

شهرداری تهران با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی شهری به دنبال ایجاد شهری مناسب برای همه شهروندان است و اعتقاد دارد نیازمند به شنیدن صدای گروه های مختلف اجتماعی و جوامع دیگر هستیم. 

به گزارش خبرنگار شهر، غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به بهانه روز جهانی گفتگو در نشست آنلاین با روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران، بر لزوم گسترش تعاملات سازنده با بهره‌گیری از دیپلماسی شهری و ارایه خدمات بهتر به شهروندان تاکید کرد و گفت: شهرداری تهران با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی شهری به دنبال ایجاد شهری مناسب برای همه شهروندان است و اعتقاد دارد به شنیدن صدای گروه های مختلف اجتماعی و جوامع دیگر نیاز داریم. 

او با توضیح اینکه تعامل در سطح مدیریت شهری می تواند در سطح گوناگون جریان داشته باشد، گفت: در مدیریت شهری تهران در سطح داخلی برای ارتباطات دو جانبه تلاش می‌شود و در سطح بین‌المللی هم سعی دارد تا با سایر بازیگران تعامل و همکاری داشته باشد. شهرداری تهران همچنین مشارکت فعالی در پروژه‌ها و طرح‌های برنامه عمران ملل متحد (UNDP) داشته است، به طوری که کارگروه طراحی سه پروژه مشترک در حوزه «سیاستگذاری درخصوص ساماندهی روددره فرحزاد» و «توسعه روند مدیریت پسماند در شهر تهران» و « بهره وری انرژی در ساختمان های شهرداری تهران» تشکیل شده است. شهرداری تهران به دنبال همکاری نزدیک با برنامه اسکان بشر ملل متحد (UNHABITAT) است، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد اقدامات ارزنده‌ای برای ارتقای استارتاپ‌ها انجام داده است. 

محمدی؛ شهرداری تهران را از مهمترین بازیگران مقابله با ویروس کرونا در ایران توصیف کرد و گفت: شهرداری تهران در حوزه کاری خود و  برنامه اسکان بشر ملل متحد  UN-Habitat  همواره همکاری نزدیکی با این سازمان داشته است به عنوان نمونه می توان به برگزاری مشترک و موفق چهار دوره جایزه جهانی خشت طلایی اشاره کرد. این سازمان همچنین در جریان شیوع ویروس کرونا کمک‌های ارزنده‌ای از جمله ارسال دارو، وسایل بهداشتی و محافظت کننده انجام داد.  

او گفت: مفختر هستیم که با آغاز ابتکار شهرهای دوستدار کودک در ایران از سوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحدد در سال میلادی گذشته، امسال تهران در جمع ۱۲ شهر منتخب پایلوت قرار گرفته است. شهرداری تهران همچنین از آغاز همکاری با دیگر دفاتر از جمله دفتر هماهنگی های امور بشردوستانه ملل متحدد و همچنین مرکز اطلاع رسانی ملل متحد در ایران استقبال می کند. 

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، همچنین از آمادگی شهرداری تهران و مرکز ارتباطات برای هرگونه همکاری و تعامل با سازمان‌های بین‌المللی در ایران خبر داد.

نشست آنلاین شهردار با روسای سازمان های بین المللی مقیم در تهران صبح روز سه شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، زهیر صباغ‌پور، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران و روسای سازمان‌های بین‌المللی، خانم اوگوچی دنیلز، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده برنامه عمران ملل متحد، کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه عمران ملل متحد، مریم جوان شهرکی، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران و علی مجتهد شبستری، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برگزار شد.

*برنامه عمران ملل متحد 

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را ببینید.

۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 2400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =