معرفی برندگان طراحی بوستان بانوان ریحانه ؛ مرداد

شهر: نتایج و برندگان مسابقه طراحی بوستان بانوان ریحانه، پس از بررسی ۳۳ اثر دریافت شده، در مرداد ماه ۱۳۹۹ اعلام می شود تا پس از آن اجرای طرح برنده به منظور انسجام بیشتر سازه های موجود و ارتقای کیفیت محیطی بوستان، در دستور کار قرار گیرد.

مریم برومند، دبیر کمیسیون طراحی شهری منطقه ۲۲ در گفتگو با شهر درباره آخرین وضعیت مسابقه طراحی بوستان بانوان ریحانه گفت: جلسه بررسی اولیه طرح های رسیده (۳۳اثر) که طی آن درباره ساز و کار بررسی و داوری نهایی طرح ها بحث و گفتگو شد، هفته گذشته با حضور علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲، زهرا بهروز آذر، مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران و داوران برگزار شد. نتایج این مسابقه مطابق زمانبندی در مرداد ماه ۱۳۹۹ اعلام و پس از معرفی برندگان مسابقه اجرای طرح برنده با توجه به ضوابط و هماهنگی های لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

او با اشاره به وجود فضاهای مختلف مانند مسیرهای پیاده روی، سالن های ورزشی و فضاهای سبز در این بوستان، افزود: همه این فضاها نیاز به انسجام و پیوستگی بیشتر و باز طراحی دارند. در این راستا باید بر موضوعاتی مانند منظر سازی، استقرار فعالیت هایی که به هر دلیل برای زنان در سایر فضاهای شهری ممکن نیست و همچنین ارتقای کیفیت محیطی تاکید شود.

مدیر مسابقه طراحی بوستان ریحانه ادامه داد: یکی از اهداف اصلی برگزاری مسابقه کمک گرفتن و مشارکت دادن زنان در طراحی فضاهای شهر است. این مسابقه می تواند به افزایش مشارکت زنان متخصص در طراحی فضاهای شهری کمک کند. به همین منظور پیشنهاد شد که شرکت کنندگان به شکل گروهی با نمایندگی حداقل یک زن در این مسابقه شرکت کنند تا بستری فراهم شود که زنان توانایی خود را در این زمینه بروز دهند.

دبیر کمیسیون طراحی شهری منطقه ۲۲ با بیان اینکه بوستان بانوان ریحانه جزئی از بوستان چیتگر است که در پهنه G ۱۲۱* طرح تفصیلی قرار دارد، یادآور شد: در این پهنه، یک سری کاربری هایی که با طراحی های فراغتی و گردشگری منطبق باشد می تواند با تراکم و سطح اشغالی که طرح تفصیلی معین می کند، مستقر شود. البته سالن ها و فضاهایی در محیط بوستان وجود دارد که تقریباً از حد مجاز نیز بیشتر ساخته شدند که استفاده ای نیز از آن ها نمی شود. بر همین اساس، تنها محدودیتی که در این مسابقه لحاظ شده این است که اجازه استقرار هیچگونه سازه و ساخت و ساز جدیدی درمحدوده طرح داده نشده است و طراحان باید از فضاهای موجود استفاده کنند.

بوستان بانوان ریحانه در سال ۱۳۹۵ با مساحت ۱۸ هکتار در ضلع شرقی بوستان چیتگر افتتاح شد. این بوستان دارای کاربری های تفریحی، ورزشی، فرهنگی، علمی و آموزشی است و از مزایای آن می توان به نزدیکی به ایستگاه مترو چیتگر، دسترسی از آزادراه تهران-کرج، بافت جنگلی و فضای سبز و وجود پیست دوچرخه سواری در آن اشاره کرد.

*در ساختار پهنه بندی طرح تفصیلی به نحوه استفاده از اراضی در پهنه حفاظت سبز و باز G گفته می شود و G۱۲۱ یکی از زیر پهنه های آن است که حداکثر تراکم مجاز در آن دو درصد و حداکثر تعداد طبقات یک طبقه خواهد بود.

خبرنگار: علی سی پی

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 2565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کیوان IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      0 0
      سلام طرح چه کسانی از مرحله داوری حذف شد