رشد ۵۰ درصدی اتوبوس‌های فعال در تهران/ برنامه‌ریزی برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی تا پایان سال

شفیعی درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مجتبی شفیعی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با حضور در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به شنبه های امید و افتخار گفت: شهرداری تهران بیش از ۲ ماه است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده شنبه های هر هفته افتتاحی جدید را در سطح شهر تهران انجام می دهد که در شنبه این هفته نوبت به توسعه حمل و نقل عمومی رسید.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر این مطلب که یکی از برنامه های مدیریت شهری جبران عقب ماندگی هایی است که در مُد های مختلف حمل و نقلی وجود دارد افزود:  از مهم ترین و انبوه بر ترین مُد حمل و نقل که توسعه آن از اهمیت بالایی برخوردار و زمان بر است می توان به مترو اشاره کرد که توسعه آن برنامه های بلند مدت را می طلبد که در سال های گذشته این امر اجرا و دنبال شده است.

شفیعی ادامه داد: یکی از موارد امید بخش که شاید شهروندان نسبت به آن آگاهی نداشته باشند این است که شهر تهران از بعد تعداد ایستگاه و طول شبکه، شهر بیستم دنیا در بین حدود ۲۵۰ شهر بزرگ دنیاست و این زحمتی است که در گذشته کشیده است.

رشد ۵۰ درصدی در استفاده از اتوبوس های فعال

وی با اشاره به تعداد اتوبوس های فعال در ابتدای شروع به کار شهرداری در دور جدید فعالیت بیان کرد: بعد از استقرار تیم مدیریت شهری جدید در سال گذشته، در شهر تهران کمتر از ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال داشتیم و این عدد در حالی است که بر اساس طرح جامع ترافیک شهر تهران این عدد باید ۷ هزار دستگاه اتوبوس باشد و این به معنی قرار گرفتن در یک عقب ماندگی جدی در این بخش است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: ۵ هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد که ۳ هزار دستگاه آن به علل مختلف از جمله خرابی و فرسودگی متوقف بود که بر اساس این شرایط برنامه ریزی های لازم انجام شد.

شفیعی با بیان این مطلب که در دور جدید مدیریت شهری پایتخت از سال گذشته تا به امروز ۳۳۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت شده است، ادامه داد: در همین بازه از زمان هزار دستگاه اتوبوس دیگر نیز تعمیر و بنا بر اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی ۵۹۶ دستگاه اتوبوس از ابتدای شهریور ماه تا به امروز تعمیر شده است و امارها نشان می دهد تعداد اتوبوس فعال شهر تهران بیش از ۳ هزار دستگاه است که شاهد رشد ۵۰ درصدی در این بخش هستیم.

وی بیان کرد: ۱۹۰ دستگاه از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس رونمایی شده ساخت شرکت ایران خودرو دیزل و به شکل راست در است که در برخی از خطوط بی آر تی که ایستگاه های آن به شکل راست در است و خطوط مکمل می تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد که اولویت به کار گیری آن ها در مناطقی است که حجم مسافر بیشتری دارد.

تلاش برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به رونمایی از ۱۰۰ دستگاه تاکسی افزود: در کنار رونمایی از مینی بوس و اتوبوس ۲ هزارمین دستگاه تاکسی نوسازی شده نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد که باید بیان کنم در این بخش نیز با فرسودگی ۵۰ درصدی ناوگان مواجه بودیم که از ابتدای فعالیت مدیریت شهری جدید ۵ هزار دستگاه تاکسی نوسازی که ۲ هزار دستگاه آن امسال عملیاتی شده بود.

شفیعی ادامه داد: برنامه نوسازی تاکسی در مدیریت شهری تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه است که برخی مشکلات از سوی کارخانه های تولید کننده خودرو وجود دارد و به محض اینکه خودرو ساز بتواند خودرو تحویل دهد تلاش می کنیم نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی عملیاتی شود.

کاهش سرفاصله سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی

وی در پاسخ به این سوال که با تزریق ۲۰۰ دستگاه اتوبوس سرفاصله حرکت اتوبوس ها به چه میزان خواهد رسید بیان کرد: در مورد کاهش سر فاصله اعزام اتوبوس ها باید اعلام کنم این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس که امروز رونمایی شد ۱۰ درصد ۲ هزار دستگاه است که در ابتدا وجود داشت و بر این اساس می توان گفت به شکل تقریبی سرفاصله حرکت اتوبوس ها کاهش پیدا می کند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود:اتوبوس هایی که تا به امروز در حال استفاده در خطوط بود به دلیل فرسودگی دائم در حال خرابی و زحمت برای شهروندان بود که این اتوبوس های جدید می تواند جایگزین های خوبی برای سرویس دهی بهتر به مردم تهران باشد.

شفیعی با بیان این مطلب که قیمت هر دستگاه اتوبوس نزدیک به ۵ میلیارد تومان است ادامه داد: در حوادث و اغتشاش های اخیر متاسفانه کمتر از ۵۰ دستگاه اتوبوس که شهرداری تهران به سختی آن ها را تهیه می کند آسیبب دید.

وی بیان کرد: برنامه ما برای امسال این است که تعداد اتوبوس های به ۴ هزار دستگاه افزایش پیدا کند (۲ برابر امار تحویلی از مدیریت سابق شهر تهران) و به اعتقاد من این هدف با عقد قرارداد های منعقد شده از سوی وزارت کشور و برنامه اورهال  هزارو ۴۰۰ دستگاه اتوبوس  که ۶۰۰ دستگاه آن انجام شده و ۸۰۰ دستگاه ما بقی نیز تا پایان سال انجام شود شدنی است.

مناسب سازی ناوگان عمومی پایتخت در دستور کار مدیریت شهری

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به مناسب سازی ناوگان حمل و نقل برای افراد ناتوان، کم توان و معلول افزود: شهرداری از  سال های گذشته مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را بر اساس دستورالعمل ها در دستور کار خود قرار داده و برنامه هایی در حال دنبال شدن در این بخش است.

شفیعی ادامه داد: کمیته ای در مدیریت شهری تشکیل شده است که ما نیز در حوزه حمل و نقل دارای مسئولیت هستیم و به عنوان مثال برای بیان اهمیت مناسب سازی ناوگان برای تمامی افراد ما افتتاح یک ایستگاه مترو را به دلیل تکمیل نبودن شرایط به تعویق انداختیم.

وی بیان کرد: در اتوبوس های جدید خریداری شده ویژگی وجود دارد که اتوبوس می تواند زاویه مناسب بگیرد تا معلولان و جانبازان بتوانند از ان استفاده کنند.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷
کد خبر: 27258

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =