میانگین شاخص آلودگی هوا در محدوده قابل‌قبول  قرار گرفت/ افزایش غلظت آلاینده‌ها تا فردا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر روی عدد ۹۸ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار شهر، آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۷ قرار داشته و کیفیت هوا قابل قبول بوده است.

مردم تهران پس از تحمل روزهای متمادی هوای آلوده، حالا امروز هوای قابل قبول را تجربه می کنند و شاخص آلودگی هوا با کاهش محسوس غلظت آلاینده ها نسبت به روزهای گذشته، هم اکنون به عدد ۹۸ رسیده است.

بر اساس روز شمار شاخص آلودگی هوا، پایتخت از ابتدای سال تا امروز ۲ روز هوای پاک، ۱۴۸ روز قابل قبول، ۱۱۵ روز ناسالم، ۲۴ روز ناسالم، ۲ روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک را تجربه کرده است.

بر مبنای پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز با توجه به وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت، هرچند با افزایش تردد خودروها و کاهش تندی باد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی فراهم خواهد کرد. کاهش تندی باد همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت یکشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا- دوشنبه ۱۹ دی ماه- هم‌زمان با افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.شکل‌گیری ناپایداری نسبی جو و وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

گفتنی است با تداوم این شرایط جوی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد؛ بااین‌حال با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 30615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =