درآمدهای سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از امسال در دفاتر ثبت و ضبط می‌شود

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: سازمان از فروش املاک ۲.۵ درصد درآمد دارد و البته درآمد دیگری ندارد. پیش بینی کرده‌ایم که برای امسال، درآمدها در دفاتر ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی امین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات برای سالهای مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، با بیان اینکه بخشی از گزارش حسابرسی سازمان ها و شرکت ها سال ۱۴۰۱ نیز آماده است، اظهار کرد: سال ۹۶ حسابرس عدم اظهار نظر، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مردود، و سال ۱۳۹۹ گزارش حسابرسی مشروط بوده و این کار سازمان املاک و مستغلات را سخت تر می کند. باید برنامه ریزی شود که در گزارش بعدی مشکلی وجود نداشته باشد.

اباذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران هم در جریان بررسی این گزارش با اشاره به بند مالیاتی، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ جمع بندی شده که تسویه حساب شود. با رأی دیوان عدالت، مالیات سازمان صفر شد و برای سالهای آینده نیز مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تکالیف سازمان از سوی شورا اجرایی نشده بود که در حال حاضر انجام می شود و تشکیل جلسات هر دو هفته یکبار صورت می گیرد، یادآور شد: سازمان املاک و مستغلات به نام شهرداری منطقه ۱۲ است و به اشتباه بنایی دیگر به نام املاک سازمان به شمار رفته و ما یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب دفتری منطقه ۱۲ منتقل می کنیم چون اساساً مالکیت آن برای شهرداری منطقه ۱۲ است.

مختاری با اعلام اینکه سازمان از فروش املاک ۲.۵ درصد درآمد دارد، اظهار کرد: سازمان درآمد دیگری در این زمینه ندارد و پیش بینی کرده ایم که برای امسال، درآمدها در دفاتر ثبت و ضبط شود.

وی افزود: واریز نامشخص از ۴۸۰ میلیون تومان به کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و هشت پرونده حقوقی داریم که در اختیار سازمان و مجموعه شهرداری نیست که نیازمند سیر مراحل قضایی است و باید پیگیری صورت بگیرد که البته بعضاً در مراحل نهایی است.

گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سالهای مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با حداکثر آراء تأیید شد.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 32363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =