اقدام شورای شهر برای ساماندهی غرف بوستان‌های شهر/ جلوگیری از فساد با ساماندهی غرف بوستان‌ها

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از یکسال پیش برغم مخالفت برخی افراد، پیگیر ساماندهی غرف بوستان‌های شهر تهران تحت عنوان احصا و تمرکز وجوه مال الاجاره حاصل از غرف واقع در اماکن و بوستان‌های سطح شهر تهران بودیم.

به گزارش شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره بررسی  بند ۹ ذیل تبصره ۱ بودجه شهرداری تهران، در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: از یکسال پیش برغم مخالفت برخی افراد، پیگیر ساماندهی غرف بوستان‌های شهر تهران تحت عنوان احصا و تمرکز وجوه مال الاجاره حاصل از غرف واقع در اماکن و بوستان‌های سطح شهر تهران بودیم.

وی افزود: در نهایت امروز در صحن شورای شهر موفق شدیم، با تبصره ای غرف و مکان های تجاری داخل بوستان ها را  ساماندهی کنیم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در یکسال گذشته معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برآوردی را احصا کرده که با این تبصره لایحه بودجه تکلیف قانونی برای تسریع در انجام این فرایند و ساماندهی اتفاق می افتد.

پیرهادی با بیان اینکه ساماندهی غرف بوستانها به شفاف سازی و ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران کمک خواهد کرد، گفت: این غرف پیش از این متولی مشخصی نداشته و در نقاط مختلف شهر وجود داشته که مقرر گردید زیر نظر یکی از شرکتها یا سازمان های شهرداری تهران، ساماندهی شوند  و بر این اساس صدها میلیارد تومان از درآمد شهر که مغفول مانده بود، اکنون به طور شفاف تر و دقیق تر به خزانه شهرداری واریز خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این خصوص سامانه ای برای اطلاعات دقیق این غرف و کیوسک و نحوه واگذاری و جزییات آن ایجاد و جزییات در این سامانه بارگزاری می شود.

وی متراژ حدودی این غرف را هشتصد هزار متر مربع عنوان و تاکید کرد: این موضوع قطعا به شفافیت هرچه بیشتر مسایل مالی و نحوه واگذاری غرف منجر می شود و اقدام موثری در راستای حفظ منافع عمومی و افزایش درآمد های پایدار شهر و حذف برخی مفاسد احتمالی خواهد بود .

بر اساس این گزارش؛ همچنین علیرضا زاکانی در صحن شورای شهر از این اقدام استقبال کرد.

در نهایت این پیشنهاد با رأی موافق اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام

۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 32925

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =