صدور ۹ هزار میلیارد تومان قبوض عوارض شهری در پایتخت/محاسبه عوارض پسماند کاسبان براساس مصوبه سال ۹۹

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با اشاره به بخشودگی تمام جرایم عوارض شهری از سال ۴۸ تا کنون گفت: عوارض پسماند کسب و پیشه بر اساس مصوبه سال ۹۹ محاسبه شده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علی خشنود در نشست خبری خود با موضوع توزیع قبوض خوش حسابی گفت:   از اواسط بهمن ماه در خصوص عوارض ۴ کد که شامل عوارض نوسازی، خدمات پسماند مسکونی و عوارض پسماند کسب و پیشه است، اقدام شد. 
وی افزود: کار طراحی و چاپ را شروع و از ۱۰ اسفند توزیع قبوض شروع شد. با توجه به قوانینی که امسال در حوزه پرداخت عوارض مصوب شد؛  تخفیفاتی برای شهروندان در نظر گرفته شد به همین دلیل در نظر داشتیم تا قبوض را به دست شهروندان برسانیم و اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران ادامه داد: در سال های گذشته قبوض با اطلاعات مالک و بدهی گذشته و عوارض سال جدید نوشته می شد.
وی بیان کرد: می خواستیم مردم بدانند عوارضی که پرداخت می کنند در چه زمینه ای هزینه می شود. بر همین اساس  تاکید  شهردار تهران نیز این بود تا بخشی از پروژه های ۱۴۰۲ و برنامه هایی که در سال ۱۴۰۱ انجام شده در پشت قبض شرح داده شود.
خشنود یادآور شد: در عوارض نوسازی قانونی وجود داشت که اگر کسی هر سال عوارض خود را پرداخت نمی کرد مشمول جریمه می شد اما امسال استثنایی ترین بخشودگی جرایم تاریخ بلدیه اتفاق افتاد و از سال ۱۳۴۸ تا ۱۴۰۱ تمام جرایم بخشیده شده است.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران تاکید کرد: علاوه بربخشودگی، ۱۰ درصد نیز جایزه خوش حسابی پرداخت می شود. در عوارض کسب و پیشه هیچ جریمه ای لحاظ نشده است که این مساله تنها در شهر تهران اجرایی شده است.
وی در ادامه گفت: قانون بهای خدمات مدیریت پسماند به این صورت است که اگر این عوارض را پرداخت نکنند با نرخ سال بعد محاسبه می شود و در خصوص این عوارض در سال جاری افزایش ۵۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشتیم.
خشنود افزود:این افزایش بهای عوارض پسماند  در خردادماه امسال در شورای شهر تهران تصویب شد تا از شهروندان کسب شود اما محاسبه کردیم؛ متوجه شدیم  ارقام  این عوارض برای بخش کسب و پیشه  افزایش زیادی دارد.
وی ادامه داد:  با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی لایحه ای به شورای شهر ارائه کردیم تاعوارض پسماند کسبه بر اساس نرخ سال ۹۹ محاسبه شود. 
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران  بیان کرد: اصناف باید بدانند که فرصت خوبی را شهرداری تهران ایجاد کرده است تا عوارض پسماند خود را بر اساس مبالغ سال ۱۳۹۹ پرداخت کند.
وی یادآور شد: توزیع قبوض در سال های گذشته توسط اداره پست انجام می شد اما برخی از شهروندان گلایه داشتند که قبض ها به دستشان نرسیده و اکنون توسط شهرداری های نواحی توزیع می شود.
خشنود در پاسخ به سوال خبرنگار شهر تاکید کرد: از ۹ هزار میلیارد تومان قبوض عوارض شهری که صادر شده ۲ هزار میلیارد تومان از آن برای اصناف است که از این مبلغ نیز  ۱۳۰۰ میلیارد تومان متعلق به ارگان های دولتی، نظامی و خصوصی است.
انتهای پیام 
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 33296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =