کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است/ثبت پاک‌ترین هوا در منطقه ۱۶

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون شاخص کیفیت هوا روی عدد ۵۳ قرار دارد و مردم پایتخت هوای قابل قبول را تنفس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته، میانگین شاخص ۴۴ و هوای پاک را تجربه کرد اما امروز با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها، شاخص روی عدد ۵۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در حال حاضر قابل قبول اعلام شده است.

هم اکنون ۱۰ ایستگاه در سطح شهر تهران، هوای پاک را به ثبت رسانده‌اند که شامل ایستگاه اتوبان محلاتی در منطقه ۱۴ با شاخص ۲۸، ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ با شاخص ۴۷، ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۴۵، ایستگاه شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۰، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۰ با شاخص ۲۸، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۴۶، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۶ با شاخص ۲۲، ایستگاه شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۸، ایستگاه گلبرگ در منطقه هشت با شاخص ۴۷ و ایستگاه میدان فتح در منطقه ۹ با شاخص ۳۶ است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوا در ۱۳ ایستگاه نیز قابل قبول گزارش شده است؛ به طوری که شاخص در ایستگاه اقدسیه منطقه یک روی عدد ۶۷، ایستگاه ستاد بحران در منطقه هفت روی عدد ۵۶، ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ روی عدد ۵۴، ایستگاه شادآباد در منطقه ۱۸ روی عدد ۶۷، ایستگاه شریف در منطقه ۲ روی عدد ۶۶، ایستگاه شهرری در منطقه ۲۰ روی عدد ۵۴، ایستگاه شهرداری مرکز در منطقه ۱۲ روی عدد ۶۴، ایستگاه شهرداری منطقه ۲۱ روی عدد ۶۷، ایستگاه مسعودیه منطقه ۱۵ روی عدد ۵۳، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ روی عدد ۶۷، ایستگاه پارک قائم در منطقه ۱۸ روی عدد ۶۴، ایستگاه دانشگاه علم و صنعت در منطقه چهار روی عدد ۵۷ و ایستگاه شهرداری منطقه ۱۵ روی عدد ۸۱ قرار دارد.

با وجود ثبت هوای قابل قبول در پایتخت، شاخص آلودگی هوا در ایستگاه پونک روی عدد ۱۱۴ قرار گرفته و کیفیت هوا در این ایستگاه برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شده است.

گفتنی است تهران از ابتدای سال تا امروز- شنبه ۲۶ فروردین ماه- پنج روز هوای پاک، ۱۹ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده و این در حالی‌ست که تعداد روزهای پاک سال گذشته ۲ روز، قابل قبول ۱۶ روز، ناسالم برای گروه‌های حساس پنج روز، ناسالم یک روز و خطرناک نیز یک روز بوده است.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 34782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =