با اصلاح حساب‌های مناطق ۲۲گانه دیون شهرداری در سال ۱۴۰۱ کاهش یافت/ جزئیات آموزش تخصصی و ارتقاء ذی‌حسابان شهرداری تهران+فیلم

مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای ذی‌حسابان مستقر در ۷۵ مرکز هزینه شهرداری گفت: برای اینکه ذی‌حسابان بتوانند نظارت بهتری بر فرآیندهای مالی داشته باشند، باید به قوانین مسلط باشند.

مصطفی قویدل، مدیر کل امور مالی و اموال شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درخصوص مهم‌ترین اقدامات حوزه مسئولیتش در سال گذشته اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده، ارتقاء ذی‌حسابان شهرداری تهران است. در شهرداری ۷۵ مرکز هزینه وجود دارد که ذی‌حسابان در آن به عنوان قائم مقامان ذی‌حسابان شهرداری تهران مستقر هستند.

                                                                                                            

وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی تحت عنوان دوره جامع ذی‌حسابی به مدت ۵ ماه و همچنین تدوین دستورالعمل‌هایی که در این حوزه وجود دارد، سعی شد وحدت رویه و همسان‌سازی در اقدامات مربوط به ذی‌حسابان شکل بگیرد.
قویدل با اشاره به اینکه ذی‌حساب به عنوان ناظر مالی شناخته می‌شود، اظهار داشت: برای اینکه ذی‌حسابان بتوانند نظارت بهتری بر فرآیندهای مالی داشته باشند، باید به قوانین مسلط باشند. آشنایی با ابعاد مختلف کار خصوصا در حوزه اجرایی باعث می‌شود، چارچوب‌های قانونی رعایت شده و به مرحله اجرایی داد و ستدهای مالی در ادارات مختلف شهرداری تهران نیز توجه شود.

مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران درخصوص اصلاح حساب‌های مناطق ۲۲ گانه بیان کرد: در دفاتر حسابداری مناطق ۲۲ گانه عددهایی تحت عنوان حساب‌های پرداختنی وجود دارد؛ یعنی پیمانکاران و بخش‌های مختلف، مطالباتی از مجموعه مناطق دارند. این ارقام بزرگ و قابل توجه از سنوات گذشته باقی‌مانده‌اند. درباره بخش قابل توجهی از این مطالبات؛ در زمان پرداخت یا مستندات آن‌ها وجود ندارد و یا کارها به سرانجام نرسیده است.

وی در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دیون شهرداری تهران در حوزه مناطق طی ۵ الی ۶ ماه پایانی سال ۱۴۰۱ به ۴۵۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد، بدون اینکه پرداختی صورت بگیرد یا چک برای پیمانکار صادر شود. برای سال ۱۴۰۲ نیز برنامه‌ داریم تا این رقم بیش از پیش اصلاح شود.


انتهای پیام/

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 34803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =