هشت سردیس شهدای ارتش رونمایی شد

آیین رونمایی از هشت سردیس شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی و اجرا شده است، برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ آیین رونمایی از ۸سردیس شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش و جمعی دیگر از امرای ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل ستاد مشترک ارتش برگزار شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در دین و آیین ما تاکید شده است که شهدا زنده هستند و ما باید در سطح شهر و کشور به رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های آنها توجه کنیم.

وی افزود: در تمام دنیا نیز اسطوره‌ها و قهرمانان به الگو تبدیل می‌شوند ضمن اینکه ما نیز در کشورمان قهرمانان زیادی داریم که باید آنها را به نسل‌های بعدی بشناسانیم.

نظری ادامه داد: در همین ارتباط با همکاری مشترک سازمان زیباسازی شهر تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز سردیس ۸ شهید بزرگوار ارتش، رونمایی خواهد شد.

رضا صیادی مدیر عامل زیباسازی شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: یکی از وظایف فرهنگی شهرداری تهران نشان دادن مفاخر در شهر است و باید به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به نصب و جانمایی تندیس و مجمسه قهرمانان، مفاخر و چهره‌ها در سطح فضای شهری پایتخت و کشور افزود: طبیعتا ما وقتی تندیس و سردیس شهیدی را در سطح شهر می‌بینیم به هویت آنجا افتخار می‌کنیم و در واقع تصاویر شهدا یک تغییر وضعی در کشور دارند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در آستانه دهم اردیبهشت ماه سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که در سال ۱۳۶۱ انجام شد و در پی آن خرمشهر آزاد شد، ۸ سردیس از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از طولانی‌ترین نبردها در طول جنگ تحمیلی به شمار می‌آید که با شرکت یگان‌های عمده از ظفرمندان ارتش، دلاورمردان بسیج، سپاه، سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی و دیگر نیروهای مردمی از ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ماه تا سوم خرداد انجام گرفت و سرانجام با همدلی و انسجام رزمندان اسلام و پشتیبانی خوب ملت به پیروزی رسید.

به گفته رضا صیادی؛ جنس سردیس ها از فایبرگلاس بوده و در ابعاد یک و نیم برابر اندازه اصلی ساخته شده اند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران در خصوص اسامی شهدایی که سردیس‌های آنها ساخته شده است تصریح کرد: شهید علی زارع‌نعمتی، شهید ابوالفضل عباسی، شهید علیرضا یاسینی، شهید غلامرضا مخبری، شهید سید نصرالله آسیابی، شهید رسول عبادت، شهید جواد فکوری و شهید عباس دوران اسامی شهدایی از ارتش جمهوری اسلامی هستند که امروز در محل ستاد مشترک ارتش، سردیس آن بزرگواران، نصب و رونمایی شد.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 35386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =