ارائه مزایای رفاهی و انگیزشی به ۴۰ هزار کارگر خدمات شهری برای نخستین‌بار/ رونمایی از بسته خرسندساز ۲ با محوریت مسکن؛ به‌زودی

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: برای نخستین بار مزایای رفاهی و انگیزشی برای ۴۰ هزار کارگر در حوزه خدمات شهری به عنوان پیمانکاران حجمی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، مجید باقری در مراسم روز جهانی کارگر که امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، برگزار شد، اظهار کرد: محوری ترین شعار اداره شهر تهران برای حرکت به سمت کلانشهر الگوی جهان اسلام، موضوع تحول بود که یک موضوع مبنایی در شهرداری تهران است و از سال گذشته زیرساخت های آن مشخص و اسناد آن منتشر شد و تحول های چهارگانه درون زا، نرم افزاری، سخت افزاری و تحول در حوزه هوشمندسازی را در بر می گرفت، اما موضوع مربوط به شما کاگران عزیز تحول درون زا است و  باید به گونه ای عمل کنیم که خدمتگزار مردم تهران باشیم.

وی افزود: این تحول برای خدمت بهتر به مردم توسط کارگران اتفاق خواهد افتاد؛ تحول درون زا به دنبال خدمت بیشتر به مردم است و سیاست های اتخاذ شده در مدیریت شهری باید توسط شما که به عنوان موتور محرک و بازوی اجرایی ما در سطح شهر هستید، تحقق پیدا کند. گستردگی فعالیت های شهرداری به عنوان یک نهاد خدمتگزار اجتماعی که از بدو تولد تا هنگام مرگ با مردم در ارتباط است  در قالب ۲۲ منطقه و ۴۵ سازمان و شرکت ساماندهی شده و در این مسیر شما در خیل افرادی هستید که در لبه خدمت قرار دارید. به همین جهت، برای همسوسازی اهداف فردی و سازمانی و برای تحقق تحول درون زا باید کاری کنیم که شما به کار و خدمت به مردم فکر کنید و ما نیز به شما و مسائل رفاهی و انگیزشی شما فکر کنیم.

باقری ادامه داد: در شهرداری تهران بسته ای تحت عنوان بسته خرسندساز رونمایی شده بود که چند مورد از نتایج آن این است که در بخش خدمات درمانی رایگان در درمانگاه های شهر سالم بالغ بر ۱۲ هزار نفر از این خدمت استفاده کردند و در بخش تسهیلات بانکی تا به امروز نیمی از کارکنان شهرداری وامهای خود را دریافت کردند و طی ۴ تا ۵ ماه آینده به کل مجموعه، تسهیلات ۵۰ میلیونی با بهره ۸ درصد بدون ضامن تخصیص می دهیم. در حوزه فرزندآوری هم ۳۸۳ نفر به خانواده شهرداری اضافه شده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران اضافه کرد: در بحث تخصیص اعتبار برای استفاده از خدمات فروشگاه های شهروند و اتکا تا به امروز ۶۰۰ میلیارد تومان خرید انجام شده و رونق برای فروشگاه های شهروند و اتکا نیز ایجاد شده است. مهمترین اقدام که سالها مورد غفلت واقع شده بود پرداختن به موضوعات رفاهی و انگیزشی پاکبانان بود که برای نخستین بار مزایای رفاهی و انگیزشی برای تعداد ۴۰ هزار نفر کارگر در حوزه خدمات شهری به عنوان پیمانکاران حجمی اضافه شده است.

وی یادآور شد: بسته خرسند ساز ۲ به زودی با محورهای جذاب تر رونمایی می شود که مهمترین محور در این بسته پرداختن به یک موضوع استراتژیک در زندگی شما است و آن این است که با اهتمام به سمت مسکن کارکنان حرکت کنیم و برای طرح خانه دار شدن شما بر اساس عدالت و متناسب با سابقه و خدمتی که ارائه می کنید اقدام کنیم. در روزهای اینده مدل خانه دار شدن کارکنان شهرداری ارائه می شود. 

باقری در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات نیروهای حجمی این بود که زمان پرداخت حقوق آنها متناسب با زمان پرداخت ما نبود ولی با تلاش انجام شد حقوق کارگر حجمی حداکثر سه روز بعد از پرداخت ما، واریز می شود و در مورد شغلی آنها کارهای خوبی صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 35475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =