درصورت ضرورت اجرای پروژه «تراموا»، شورا و شهرداری پای آن می‌ایستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر ضرورت اجرای تراموا در پایتخت تایید شود، شهرداری و شورا پای اجرای آن خواهند ایستاد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تقدیر از معلمان و کادر درمان به مناسبت هفته معلم و سلامت، اظهار کرد: در این جلسه طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه اجرایی و عملیاتی برای کاهش تورم و افزایش تولید بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برنامه‌های اجرایی ما با منابع مالی در ارتباط است که باید ببینم چگونه برنامه ریزی و هزینه شود که منجر به تورم در جامعه نشود. اگر طرح ها به موقع اجرایی شود در جلوگیری از تورم اثرگذار خواهد بود که شهرداری می تواند برنامه‌های خوبی را در این زمینه ارائه داده و اجرایی کند.

وی با اشاره به بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: سعی ما این است که این موارد به موقع در صحن مطرح شود تا در برنامه های شهرداری اثرگذار باشد.

چمران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی از شورا آغاز شد و بودجه ۷۸ هزار میلیاردی شهرداری را روی ۶۵ هزار میلیارد تومان تنظیم کرد، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز اضافه بر بودجه شهرداری برای حمل و نقل عمومی اختصاص یافت و علاوه بر امکانات وزارت کشور و اقدامی که بنابر وظیفه خود انجام می دهد، این مبالغ را اختصاص دادیم که شهرداری در اتوبوس و مترو بتواند اقدام لازم را انجام دهد و امیدواریم ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که وعده داده شده اضافه شود.

وی افزود: امیدواریم شهرداری بتواند بیش از این اتوبوس تامین کند و از طرفی مترو را که از سال ۹۵ باقی مانده به نتیجه برساند که البته قرار بر این شده با پیگیری‌های لازم به ۷۰۰ دستگاه واگن برسد.

چمران با بیان اینکه باید برای اجرای تراموا مطالعات عمیقی انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر ضرورت اجرای این طرح تایید شد، شورا و شهرداری پای آن خواهند ایستاد.

چمران همچنین در صحن شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد شهید مطهری و روز معلم، اظهار کرد: ایشان از چهره های اثرگذار انقلاب اسلامی بودند که توسط عده ای کوردل به شهادت رسیدند و داغ نبود ایشان بر قلب این ملت ماند.

وی با بیان اینکه موفقیت معلمان موفقیت دانش آموزان است، تصریح کرد: موفقیت دانش آموزان نیز موفقیت آینده کشور ما خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 35532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =