ساخت ۲۰ بوستان در تهران از محل جرائم قطع اشجار/ چهار هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در ۳۱ ماه اخیر انجام شده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جرائم ناشی از قطع اشجار به پایتخت اضافه شود.

مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سالهای اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، خاطرنشان کرد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در اختیار قرار داده شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

چهار هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است

پیرهادی با اعلام اینکه چهار هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از هفت میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

وی با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از محل جرائم ناشی از قطع اشجار، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جرائم ناشی از قطع اشجار به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جرائم تأمین خواهد شد.

پیرهادی خاطرنشان کرد: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 52999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =