نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه نسبت به گزارش بازدید از محله جوادیه واقع در منطقه ۱۶ پایتخت واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورا در واکنش به گزارش بازدید عضو کمیسیون برنامه و بودجه از محله جوادیه با بیان اینکه سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است، اظهار کرد: اگر مردم از این افراد خرید نکنند که چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

وی با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است، یادآور شد: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

چمران همچنین تصریح کرد: می توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را مجدداً رواج داد و به جای اینکه دوچرخه ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود



رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تأکید کرد: با توجه به تشکیل هیئت امنای محلات انتظار می رود در زمان ارائه گزارشات یک نفر از اعضای هیئت امنا در شورا حضور پیدا کند.
 

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ضمن تقدیر از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برای بازدید از منطقه ۱۷ و ۱۸، گفت: مردم منطقه ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ نیز درخواست بازدید از این مناطق توسط رئیس جمهور را دارند؛ چراکه برخی مشکلات از جمله مشکل ریل های راه آهن و دکل های فشار برقی با حضور رئیس جمهور حل می شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که موارد خارج از وظایف شهرداری نیز پیگیری شود تا بتوان این مشکلات را رفع کرد. ما در بازدید از منطقه ۱۶ که روز گذشته انجام شد، دیدیم که نظافت محله به خوبی انجام شده بود.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود



پیرهادی با بیان اینکه ۵۰ پروژه در منطقه ۱۶ اجرا و آماده شده است، یادآور شد: زحمات و تلاش های شهردار این منطقه قابل تقدیر است.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در برخی مناطق با ناپایداری در تعدادی از مدارس روبه رو هستیم، گفت: شاید اختصاص اعتبار در شهرداری به این موضوع کمک کند.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه ای بین شهردار و رئیس شورای وقت تهران با وزارت و آموزش و پرورش برای شکل گیری میز خیرین مدارس منعقد شد و می توان مجددا این موضوع را پیش برد و به سامان رساند.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود


 

محله جوادیه در این دوره از مدیریت شهری به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه محله جوادیه در این دوره از مدیریت شهری به طور جدی مورد توجه قرار گرفت، یادآور شد: در محله جوادیه یک قالیشویی بزرگ پس از دهها سال در این دوره توسط شهرداری تملک و تبدیل به بوستان شد. این پروژه از پروژه های توسعه محلی بود که با دقت تکمیل و تجهیز شد و قرار بر این است تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح شود.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۶۴۰ متر مربع توزیع آسفالت در این محله صورت گرفت و ۲.۵ کیلومتر بازسازی انهار انجام شد. همجوار بوستان ایجاد شده، یک پارکینگ زیرسطحی در حال ساخت است که نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درخواست داریم روند ساخت آن تسریع شود.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود



مظفر با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده که باید در کنار نقاط ضعف مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: تعداد ۵۰ پروژه توسعه محلی برای این محله در سال جاری پیش بینی شده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا نیز گفت: یکی از موضوعاتی که شهروندان در بازدیدهای ما مطرح کردند، لزوم نظافت انهار بود. تعدادی از این انهار مدتهاست نظافت نشده و حیوانات موذی در اطراف این انهار تجمع می کنند و با افزایش دمای هوا این موضوع تشدید می شود. از شهرداری درخواست می شود در نظافت این جوی ها دقت کافی داشته باشند تا شاهد تجمع زباله نباشیم. باید فرهنگ سازی نیز صورت بگیرد که شهروندان زباله های خود را در انهار رها نکنند.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد سالمندان، ایجاد سرویس های بهداشتی در سطح شهر یکی از ضروریات است و باید به آن توجه شود. انتظار می رود دیوارنویسی های سرویس های بهداشتی نیز پاکسازی شود و این تلاش صورت بگیرد که در مدت باقی مانده مدیریت شهری به چنین مسائلی نیز توجه شود.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه این پیشنهاد را به شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک دادیم که از دوچرخه ها در بوستان ها استفاده شود، اظهار کرد: ذائقه مردم در کشورهای مختلف، متفاوت است و با ورود موتورسیکلت های برقی به نظر می رسد جایی برای دوچرخه ها باقی نماند و دو تا سه میلیون موتور برقی در سطح شهر تردد کنند. لذا پیشنهاد دادیم که ۴۵ میلیارد تومان اعتباری که  برای نگهداری مسیر دوچرخه ها در نظر گرفته شده، برای اختصاص ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه به مدارس جهت تردد دانش آموزان در نظر گرفته شود.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با تأکید بر اینکه مهم نیست که می خواهیم دوچرخه ها را با چه شرایطی و به چه کسی واگذار کنیم، یادآور شد: صدها و یا هزاران میلیارد تومان سرمایه ای که برای دوچرخه ها صرف شده بود، عاطل و باطل رها شد و در این دوره دوچرخه نادیده گرفته شد.

وی افزود: چندین بار مناقصه برای استفاده از دوچرخه ها برگزار شده اما در سیکل معیوب اداری گرفتار شده است. نباید مانع استفاده از دوچرخه در سطح شهر شویم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اخیرا پروژه اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان در حال اجراست، گفت: دو دسترسی مردم محله جوادیه با این طرح قطع خواهد شد و درخواست داریم جلسه ای فوری برگزار و مشکل دسترسی مردم محله جوادیه رفع شود.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود

صدور پروانه در محله جوادیه دو برابر شده است

محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ تهران نیز در پاسخ به پرسش های اعضای شورا، اعلام کرد: خوشبختانه وضعیت خدمات شهری منطقه رو به پیشرفت است و مردم از این خدمات در راستای نگهداشت شهر رضایت دارند.

وی افزود: موضوعات مختلفی در مورد منطقه مطرح شد اما اقدامات زیادی در حال انجام است. این محله ۳۰۰ هکتار وسعت و ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و با وجود اینکه بیش از ۴۰ درصد بافت دارد اما صدور پروانه در این محله دو برابر شده و سال قبل ۱۶۰ فقره پروانه در محله صادر شده است.

تکمیل پارکینگ زیرسطحی تا پاییز

سالاری پور با بیان اینکه چند پروژه تجمیعی در محله در اجراست، یادآور شد: بیش از پنج هزار متر مربع به سرانه فضای سبز اضافه خواهد شد و پارکینگ زیرسطحی منطقه نیز در نیمه اول سال تکمیل می شود.

نظافت خوب محلات در منطقه ۱۶/ پارکینگ زیرسطحی محله جوادیه تا پاییز افتتاح می‌شود

وی ادامه داد: سه چشمه سرویس بهداشتی در محله وجود دارد که یک مورد در بوستان تازه تأسیس و دیگری در پایانه این محله پیش بینی شده و در حال ساخت است.

سالاری پور با بیان اینکه قسمت کوچکی از این محله درگیر موضوعات خاصی از جمله استقرار جگرکی ها و مشکلات ناشی از آن از جمله لایروبی انهار روبه رو است که تلاش بر رفع آن داریم، گفت: ۱۵ پروژه توسعه محلی در محله جوادیه به پایان رسیده و ۱۵ مورد نیز در حال اجراست.

احداث پایانه اتوبوسرانی تا پایان خردادماه

وی با اعلام اینکه ۲.۵ کیلومتر شبکه جمع آوری آب های سطحی صورت گرفت، یادآور شد: یک پایانه اتوبوسرانی در حال احداث است که تا پایان خردادماه آماده بهره برداری خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به مشکلات ریل های راه آهن برای این محله نیز گفت: حریم راه آهن ۱۱۶ متر است که مردم را در سطح منطقه با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 53650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =