۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد داریم که جز بافت فرسوده محسوب نمی‌شود/ تسریع در روند نوسازی پایتخت با تصویب نقشه‌های جدید

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم درصورتی که بافت فرسوده مصوب ما ۴هزار هکتار است و ۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد داریم که جز بافت فرسوده نیست.

مهدی هدایت در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد وضعیت ملک های فرسوده که در بافت نیستند، اظهار کرد: در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم درصورتی که بافت فرسوده مصوب ما ۴هزار هکتار است و ۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد داریم که جز بافت فرسوده نیست.

وی ادامه داد: شاخص های جدیدی را شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ کرده بود که این ها را به شهر تهران تعمیم دادیم و خوشبختانه نقشه ها در مراحل نهایی تصویب قرار دارد. درصورت تصویب، محدوده های هدف بازآفرینی در شهر تهران که الان روی ۴هزار هکتار متمرکز است، تک پلاک های فرسوده بعضی از محلات را هم شامل می شود.

وی ادامه داد: خروجی تصویب نقشه های جدید موجب تسریع روند نوسازی شهر تهران خواهد شد، برای مثال در نقشه های جدید گونه مخاطرات، مباحث اجتماعی و حرائم فشار برق قوی هم دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: حریم های فشار قوی در نقشه های جدید، جز بافت فرسوده محسوب می شوند تا بتوانیم با یک سری از مشوق ها نوسازی را طبق اصول انجام دهیم.

اتتهای پیام/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 35538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =