استارتاپ‌های دانشجویی، به همراهی مدیریت شهری منطقه ۵ می‌آیند

احسان شریفی ،شهردار منطقه ۵ از تعامل با دانشگاه و حمایت از فعالیت های نوآورانه و شرکت های دانش بنیان و ظرفیت سرای محلات خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، صبح امروز  احسان شریفی، شهردار منطقه به همراه معاونین و شهرداران نواحی به دیدار  مدیران و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات رفته و ضمن تبریک این روز، مقام علمی ایشان را گرامیداشتند.

بر اساس همین گزارش، شهردار منطقه۵، با اشاره به وجود فضای آرام در محیط دانشگاهی ابراز کرد: همه ما در مجموعه شهری در تلاش هستیم که عواملی که باعث رنجش خاطر شهروندان است را کاهش دهیم و همچنین به دنبال این هستیم که با ارائه خدماتی مانند روان سازی ترافیک، آرام بخشی و افزایش تاب آوری فضاهای عمومی و شهری، نگهداشت و توسعه فضای سبز و ... موجبات تمدد خاطر شهروندان را فراهم کنیم.

️شریفی به حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت سرای محلات در این راستا اشاره کرد که می توانند طی تعامل با دانشگاه، منجربه ایجاد فرصت‌های بی نظیر برای جریان سازی در حوزه شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده‌های دانشجویی شود.

️در ادامه جمشید صباغ زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از حضور مدیران شهری منطقه  در این مرکز تشکر و ابراز خوشنودی کرده و گفت:  دانشگاه علوم تحقیقات، پیشانی منطقه است و وجود فعالیت های مشترک بین این مرکز و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه بسیار مغتنم و ارزشمند است.

️در ادامه این نشست، تعدادی از معاونین  دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود در راستای همکاری مشترک با موضوعات ارتباط میان صنعت و دانشگاه پرداختند.

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان تعاملات علمی میان دانشگاه و شهرداری گفت: برگزاری مشترک برنامه مسابقات جهانی ربوکاپ، اجرای رویدادهای آموزش شهروندی، حمایت از فعالیت ها و استارتاپ های دانشجویی در زمینه مدیریت شهری و همچنین حضور در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی(GIS) ، برخی از درخواست های دانشگاه از مدیریت شهری منطقه۵ است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع و مستقل علوم و تحقیقات تهران،هم اکنون دارای  ۱۲ دانشکده و ۲۷ مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و ۹۶ گروه تخصصی میزبان دانشجویان و محققان در غالب رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است. در حال حاضر حدود ۵۰ هزار دانشجو در ۶۳۴ رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی این واحد مشغول به تحصیل هستند.

️در واحد علوم و تحقیقات با بیش از ۱۰۰۰ عضو هیأت علمی تمام‌وقت و چندین استاد مدعو که از اساتید فرهیخته و چهره‌های ماندگار عرصه علم و دانش کشور محسوب می‌شوند بسیاری از رشته‌های مطرح در سطح بین‌المللی با گرایش‌های مختلف تدریس می‌شود. انتشار ۳۷۸ عنوان کتاب به همت اعضای هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات طی ۱۷ سال اخیر بخشی از دستاوردهای این واحد با اتکا به ظرفیت تخصصی خود بوده که ۲۰۳ عنوان از این کتاب‌ها تألیفی و ۱۷۵ عنوان نیز ترجمه است.‌

️تمام مراحل آموزشی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی مطابق با آخرین مصوبات و شاخصه‌های آموزشی شورای عالی برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تاکنون ثمرات بسیاری را برای کشور به همراه آورده است و به عنوان نمونه می‌توان به ثبت بیش از ۳۰۰ اختراع داخلی و بین‌المللی توسط محققان این واحد و همچنین فارغ‌التحصیلی بالغ بر ۷۰ هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی ۲۰ سال گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 35596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =