مدل مرمت مشارکتی برای بازآفرینی بازار بزرگ تهران اجرایی می شود

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ای که با هدف تقدیر و تشکر  از معتمدین و بازاریان فعال در موضوع مرمت مشارکتی بازار بزرگ تهران برگزار شد، از مصوب شدن برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری جهت بازآفرینی و مرمت بازار برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت در جلسه ای که با حضور علوی، عضو و ریاست کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با اعلام این که تنها ظرفیت بزرگ اقتصادی و گردشگری تهران، بازار بزرگ تهران است، عنوان کرد: توریست های خارجی غالباً تمایلی برای رفتن به مراکز خرید لوکس در تهران ندارند و علاقه مند به گردش و بازدید از بازار بزرگ تهران هستند.

هدایت با بیان این که متأسفانه غفلت ما از ظرفیت‌های بزرگی همچون بازار باعث شده این ظرفیت‌ها به تهدید تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: تنها مدلی که توانستیم برای بازآفرینی بازار تهران به آن برسیم، مدل مرمت مشارکتی بود و برای نخستین بار برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازار را در ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران مصوب کردیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص این برنامه توضیح داد: برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازآفرینی بازار بزرگ تهران، برنامه دقیقی است که در آن مشخص شده چه اقدامی با چه اولویتی در چه بازه زمانی و با چه اعتباری قرار است اجرا شود و وظیفه کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط و شهرداری در تحقق این برنامه به تفکیک مشخص و تدوین شده است.

هدایت با تأکید بر این که نخستین اولویت اقدام، تأمین ایمنی بازار است، متذکر شد: بخش بزرگی از مشکلات مرمت و بازآفرینی در بازار تهران به قوانین اوقاف گره خورده که ضروری است سازمان اوقاف و سازمان میراث فرهنگی پای کار بیایند و یا حداقل مانع از کمک مردمی برای مرمت بازار نشوند.

وی در ادامه پیشنهاد داد: اعطای تسهیلات کم بهره برای مقاوم‌سازی و نوسازی به کسبه و بازاریان با استفاده از ظرفیت بانک ها می‌تواند در ترغیب و تشویق آنها برای مشارکت در مرمت و بازآفرینی بازار بسیار تأثیرگذار باشد.

هدایت افزود: سازمان نوسازی شهر تهران آمادگی دارد در مکان هایی که بازاریان نسبت به مرمت اقدام کنند، برای آنها کف سازی رایگان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تقدیر و تشکر از کسبه و بازاریانی که در مرمت و بازآفرینی مشارکت کردند، گفت: محدوده بازار یکی از محدوده های مهم هدف بازآفرینی است و امیدوارم که پایه مشارکت اولیه بازاریان در این طرح در سراسر بازار تکثیر شده و بازار بزرگ تهران به نحو احسن بازآفرینی شود.

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 36192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =