به گزارش خبرنگار شهر، مسعود حق لطفی در جریان بازدید اهالی رسانه از آسفالتریزی در اتوبان آزادگان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: محور آزادگان یکی از پرترافیکترین محورهای بزرگراهی تهران است؛ چون کمربندی اصلی تهران هنوز تکمیل نشده است این محور نقش برون شهری ایفا میکند و به همین دلیل نوع ترافیک آن متمایز از درون شهری است. این تردد زیاد هم باعث تخریب بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس طرحهای مطرح شده روشی که برای تثبیت و لکه گیری پروژه پیشنهاد دادیم روش fdr یا تثبیت بستر با سیمان است، اضافه کرد: تقریبا در هر مترمربع ۳۵ کیلوگرم سیمان استفاده میشود و بعد از بتن تثبیتی دو لایه آسفالت استفاده میکنیم که عمر مفید آن ۱۰ سال است.
حق لطفی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: مدت زمان اجرای پروژه حدود یک سال است که ظرف شش ماه به اتمام میرسد. در واقع، اواخر مهر یا اوایل آبان کل محور ۹ کیلومتری را تحویل شهروندان میدهیم. در حال حاضر نیز از ۱۶ قطعه ۲ قطعه را تکمیل کردیم. از سوی دیگر، این ترافیک که به دلیل انجام عملیات آسفالتریزی در محور آزادگان ایجاد میشود تقریبا تا شش ماه دیگر پابرجاست.
وی با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر محور آزادگان به دلیل فرونشست و خرابی زیاد مورد بازسازی قرار گرفته است، عنوان کرد: تردد زیاد و بار سنگین غیر مجاز عامل این اتفاق است؛ عمده دلایل تخریب سازههای شهرداری این است که مجموع وزن کامیونها حدود ۴۰ تن خالص است که این غیر مجاز است.
حق لطفی ادامه داد: سیمان مقاومت بالاتری دارد. به همین دلیل از این روش در ریختن آسفالت این ۹ کیلومتر استفاده شده است.مواد ترکیبی این آسفالت، سیمان، مخلوط آسفالت موجود و خاک زیر بستر است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در تهران تقریبا حدود۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه داریم، عنوان کرد: برنامه امسال ما این است که حدود ۲۰ درصد از سطح بزرگراهی را با ۳۱۰ هزار تن بهسازی و روکش کنیم. از این میزان که اواخر اسفندماه شروع به انجام کردیم تاکنون ۸۱ هزار تن با ۳۴ تیم عملیاتی ریخته شده است.
وی تاکید کرد: در نظر داریم که امسال یک و نیم میلیون تن آسفالت تولید و در در معابر اصلی بزگراهی و خیابانها و معابر تهران پخش کنیم.
انتهای پیام
نظر شما