تبادل ۱۷۱۶ موافقت نامه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران؛ برای نخستین بار پیش از موعد قانونی

مبادله ۱۷۱۶ موافقت نامه بودجه سال ۱۴۰۲ با واحدهای شهرداری تهران برای نخستین بار پیش از موعد قانونی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، مجید باقری با اشاره به ماده دو تبصره ۲ بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده، گفت: وفق این ماده، واحدهای اجرایی(مناطق، سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته به شهرداری تهران) ملزم به مبادله موافقت‌نامه‌های بودجه حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ با این معاونت هستند، که با تلاش‌های صورت گرفته تمامی این موافقت نامه‌ها (اعم از اعتبارات عمومی شهرداری و منابع داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه) با واحدهای اجرایی برای اولین بار یک ماه زودتر از موعد مقرر مبادله شده است، این برای دومین سال متوالی است که موافقنامه‌های بودجه‌ای در بازه زمانی تعریف شده مبادله می شود.

مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا با اعلام مبادله ۱۷۱۶ موافقت نامه بودجه سال جاری شهرداری تهران، گفت: از مجموع این موافقت نامه ها ۱۶۲۹ عدد آن مربوط به موافقتنامه های تملک دارایی سرمایه ای-مالی و ۸۷ موافقتنامه آن هزینه ای است.

معاون شهردار افزود: از مجموع ۱۷۱۶ موافقت نامه مبادله شده، ۱۱۷۶ موافقت نامه به مناطق ۲۲گانه، ۳۶۸ تا به معاونت‌ها و واحدهای ستادی و ۱۷۲ تا به منابع داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران اختصاص دارد.

باقری ضمن تبیین ویژگی‌های چهارگانه فرآیند مبادله موافقت نامه‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران، گفت: مبادله موافقت نامه منابع داخلی سازمان ها و شرکت های تابعه برای اولین بار پس از اصلاح نظام بودجه ریزی سازمان‌ها و شرکت‌ها در راستای شفافیت بودجه و انضباط مالی به شکل گسترده و با مشارکت تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های مذکور صورت پذیرفته است.

باقری در ادامه گفت: در فرآیند تنظیم و مبادله موافقت نامه‌های سال ۱۴۰۲ بالغ بر۸۷ واحد سازمانی در بازه زمانی کمتر از یک ماه مشارکت فعال و گسترده داشته‌اند و تعداد ۲۵‌هزار و ۱۳۳ نفر تائید (تعداد تائیدات بر حسب نفر) توسط واحدهای سازمانی مشارکت کننده در این فرآیند صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان ساخت: پس از ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و متناسب با ردیف‌های اعتباری ۴۱۶۰ شرح فعالیت-عملیات با مشارکت واحدهای سازمانی مربوطه شناسایی، تدقیق و به روز رسانی و بازه قیمتی آنها تعیین شد.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 37622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =