ترویج سبک زندگی سالم و ارتقای سواد سلامت ماموریت شهرداری تهران است

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از طراحی اجرای ۹۰ برنامه و همایش در راستای ارتقای سواد سلامت و ترویج سبک زندگی سالم با تاکید بر بهداشت باروری شهروندان تهرانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب با اعلام این خبر افزود: توجه به افزایش دانش خانواده ها برای حفظ سلامت و آگاهی از راه های پیشگیری از بروز بیماری و توجه به بهداشت باروری یکی از ماموریت هایی است که از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به موضوعات مرتبط با حوزه بارداری و باروری در راستای اجرای طرح‌های فرزندآوری از برنامه هایی است که امسال به شکل جدی در دستور کار اداره سلامت شهرداری تهران قرار گرفته است، افزود: آشنایی زوجین با عوامل مستعد کننده ناباروری و ارایه آموزش های قبل از بارداری و آمادگی برای فرزند آوری از برنامه هایی است که در سال جاری برای زوجینی که قصد فرزندآوری دارند در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه دوران بلوغ می تواند اعضای خانواده را نیز درگیر خود کند و از این رو باید آشنایی فرزندان را با این موضوع ارتقا داد، افزود: کمک به بهداشت باروری با ارایه آموزش به نوجوانان با تاکید بر مسائل بلوغ برای پسران و دختران از دیگر همایش هایی است که در راستای ارتقای سلامت دوران باروری در سال جاری در مناطق مختلف پایتخت اجرا می شود.

صاحب با بیان اینکه این همایش ها با حضور متخصصان این حوزه اجرا و شرکت کنندگان آموزش های لازم در باره آمادگی برای باروری را کسب می کنند، خاطرنشان کرد: مراقبت های دوران بارداری و بررسی عوارض شایع این دوران و راهکارهای مقابله با این عوارض، نقش مردان در دوران بازاری همسر، نقش تغذیه درسلامت باروری مردان و زنان، راهکارهای حفظ سلامتی باروری در مردان و نیز آشنایی با بیماری های ژنتیکی تهدید کننده سلامت باروری از دیگرهمایش هایی است که از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران با هدف ارتقای سلامت باروری در سال جاری اجرا می شود.

وی در ادامه از استقبال خانواده ها ازهمایش های مرتبط با بیماری سرطان و راه های پیشگیری از این بیماری در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به استقبال شهروندان از این همایش ها و کاربردی بودن اموزش های ارایه شده به مردم، امسال نیز همایش شناخت سرطان های شایع زنان و راه های پیشگیری از آن با تاکید بر آموزش خود مراقبتی برای زنان در گروه سنی ۲۰ سال به بالا برگزار خواهد شد.

صاحب در ادامه با بیان اینکه توجه به دیگر الزامات زندگی شهرنشینی در برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: با توجه به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی و آسیب های ناشی از آن بر سلامت روان افراد خصوصا جوانان و نوجوانان، برگزاری همایش سلامت خانواده و فضای مجازی با هدف آشنایی والدین با اثرات مخرب فضای مجازی بر فرزندان و تاثیر منفی آن بر کیان خانواده روزهای آینده در منطقه ۱۹ تهران برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس پایش های انجام شده، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه به عنوان یکی از ملزومات امروز زندگی شهری از مسایلی است که مدیران حوزه سلامت روان به آن توجه دارند، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش خانواده و نشاط اجتماعی از برنامه هایی است که اداره کل سلامت شهرداری تهران در قالب همایشی بزرگ آن را در سال جاری طراحی و اجرا می کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه در قالب برنامه های سلامت خانواده، برای همه گروه های سنی خانواده همایش های تخصصی برگزار خواهد شد بیان داشت: همایش سلامت خانواده و کودکان، سلامت خانواده و نوجوانان، سلامت خانواده و مردان و سلامت خانواده و جوانان از جمله این همایش ها است.

صاحب با بیان اینکه توجه به سلامت جسمی همانند سلامت روان دارای اهمیت است از برنامه ریزی برای توجه به سلامت جسمی ساکنان پایتخت خبر داد و گفت: برگزاری همایش سلامت خانواده و طب سنتی، سلامت خانواده و دیابت، سلامت خانواده و بیماری‌های قلبی و عروقی با هدف آشنا کردن خانواده ها با این بیماری ها و انجام اصولی روش های خود مراقبتی در دستور کار این اداره کل در سال جاری قرار دارد.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 37938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =