ضرورت ایجاد فرایند قضایی خودکار با هدف تسریع در پلمب ساختمان‌های ناایمن

نایب رئیس شورای شهر گفت: باید با سیستم قضائی فرایند خودکاری را ایجاد کنیم که اگر ساختمانی پس از چند بار تذکر گرفت دیگر وارد فرایند قضائی نشود و به صورت خودکار پروسه پلمب آغاز شود.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران ،امروز، شنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲- در پنجاه و هشتمین پویش امیدو افتخار و آیین افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی افسریه، شهرری و پروژه برج شبیه‌ساز ۱۵طبقه با کاربری آموزشی و عملیاتی در صالح‌آباد اظهار کرد: تهران به عنوان یکی از پر جمعیت ترین کلانشهرهای دنیا با معضلاتی مواجه است که رسیدگی به آن از نظر ایمنی مهم است.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه کاری آتش نشانان اگر دقت  نشود ممکن است بحران ایجاد شود، افزود: کار آتش نشانان به دلیل اینکه باید با دقت و سرعت بالایی همراه باشد، مهم است و در این میان آموزش است که هم سرعت و هم دقت را ایجاد می‌کند. در این میان قطعا ایجاد برج ۲۰ طبقه هم سرعت و هم دقت را افزایش می‌دهد.

سروری ادامه داد: مساله ایمنی در شهر را نمی‌توان صرفاً به آتش نشان‌ها معطوف کرد. بر همین اساس قرارگاه ایمنی باید با دقت و با شدت کار خود را ادامه دهد.
 
وی تصریح کرد: برای صیانت از سرمایه‌های شهر که آتش نشانان هستند و همچنین مردم که ولی نعمت ما هستند، باید برنامه دقیق داشته باشیم. در این میان نقش دانش بنیان‌ها در حوزه ایمنی و استفاده از پهپادهای خاموش کننده آتش بسیار مهم است.

سروری خاطرنشان کرد: در حوزه ساختمان‌های ناایمن آتش نشانی بارها اخطار می‌دهد اما این فرایند پاسخگوی شهر تهران نیست و باید با سیستم قضائی فرایند خودکاری را ایجاد کنیم که اگر ساختمانی پس از چند بار تذکر، اقدامی نکرد، دیگر وارد فرایند قضائی نشود بلکه به صورت خودکار پلمب شود. سالهاست که بحث ساختمان‌های ناایمن مطرح است اما وضعیت آن مشخص نیست و فرایندها به صورت لاک پشتی پیش می رود بنابراین لازم است تا با همکاری قوه قضائیه به فرایندی کارآمد و درست برسیم.
انتهای پیام/
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 37947

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =