پیشرفت عملیات عمرانی ایستگاه مترو ورزشگاه تختی به مرز ۵۰ درصد رسید/ تکمیل پروژه ایستگاه میدان کتاب؛ مردادماه

مجری خط ۷ مترو تهران گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه در بخش منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ به شمار می آیدبه مرز پیشرفت ۵۰ درصدی کارهای ساختمانی رسیده است. 

محمود یوسفی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اعلام این مطلب که علیرغم اختلاف نظرهایی که همچنان در مورد اراضی متعلق به وزارت ورزش و جوانان (در مجاورت ورزشگاه تختی) وجود دارد، افزود: طی بازدیدی که اخیراً به اتفاق اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۴ از روند عملیات اجرایی پروژه ساخت ایستگاه ورزشگاه تختی و پایانه انتهایی خط ۷ در این محدوده داشتیم، مقرر شد مذاکرات صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان در خصوص تملک اراضی مورد نیاز برای احداث پایانه و پارکینگ این خط تا حصول نتیجه لازم پیگیری شود.

یوسفی در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی نیز گفت: تکمیل و راه‌اندازی این ایستگاه نیازمند تامین حداقل ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن به بخش‌های ساختمانی و نیمی دیگر به تامین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط می‍‌شود. اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، امکان افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در روزهای پایانی سال جاری وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد:این ایستگاه به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارد، از جمله ایستگاههای پرتقاضای سفر خط۷ محسوب شده و پیش‌بینی میشود با بهره‌برداری از آن، مسافران زیادی به جمع استفاده کنندگان از خط مذکور اضافه شوند.

مجری خط ۷ در پایان به بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آخرین ایستگاه منتهی‌الیه شمال‌غربی این خط اشاره کرد و گفت:  ایستگاه میدان کتاب که از جمله ایستگاههای خاص و چشم‌نواز خط۷ محسوب شده و از معماری و نورپردازی داخلی متمایزی سود میبرد، مرداد ماه امسال تقدیم مردم پایتخت خواهد شد تا همگان از مواهب آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 38293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =