یک‌صدوسی عنوان کلاس سلامت محور در منطقه۸

️با حضور سه هزار و سیصدو هفتاد و پنج نفر از شهروندان کلاس های آموزشی در راستای ارائه خدمات آموزشی و مهارت های رفتاری به شهروندان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، میلاد علی نیا سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه، از برگزاری یک صدو سی عنوان کلاس آموزشی توسط اداره سلامت در خرداد ماه خبر داد.

وی گفت:سواد سلامت به دلیل تاثیر بر نحوه تصمیم گیری اشخاص در مورد سلامت، به عنوان یکی از موضوعات مهم برای ارتقاء سطح سلامت جامعه و بالا بردن کیفیت زندگی شهری مورد توجه قرار گرفته است.

علی‌نیا افزود:استفاده کمتر از خدمات پیشگیری، تاخیر بیشتر در تشخیص ها، پایبندی کمتر به دستورالعمل های پزشکی، افزایش خطر مرگ وبستری شدن و ... از جمله پیامدهای ناشی از عدم توجه به کم سوادی شهروندان در حوزه سلامت است. بر همین اساس اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رفتارهای سالم، افزایش سطح سواد سلامت و توانمندسازی شهروندان از طریق بسط، توسعه و ساماندهی آموزش های مرتبط با سلامت در قالب کلاس های آموزشی در خانه های محلات سیزده گانه صورت پذیرفت.

وی در ادامه به برخی از عناوین کلاس های آموزشی این ماه که شامل روش های صحیح فرزند پروری، راههای پیشگیری از دیابت،مهارت های زندگی،آشنایی با فواید اهدای خون،آشنایی با خواص گیاهان دارویی در طب سنتی و اسلامی و... که در سطح محلات،مساجد،بوستان ها با حضورسه هزار و سیصدو هفتاد و پنج نفر از شهروندان برگزار شد.

انتهای پیام/

۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 38306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =