از چنار کهنسال یکه باغ تا توتستانها و باغات خرمالوی کن، سوژه عکاسی هنرمندان

از کودکان شرکت کننده در رقابت بین المللی نقاشی و فیلم اتحادیه جهانی شهرهای تاریخی در منطقه تاریخی پنج تقدیر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، مراسم تقدیر از فرزندان همکاران شهرداری تهران در رقابت بین المللی نقاشی و فیلم اتحادیه جهانی شهرهای تاریخی روز ۲۷ تیرماه در سالن اجتماعات منطقه، باحضور شریفی شهردار منطقه۵، غلام زاده معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران، جمعی از مدیران شهری و خانواده شرکت کنندگان برگزار شد.

غلام زاده معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران، ضمن تشریح فرایند رویداد بین المللی نقاشی و فیلم اتحادیه شهرهای تاریخی، کودکان را به تصویر کشیدن نگاه های کودکانه شان دعوت کرده و گفت : فراخوان مسابقه نقاشی، فرصت بین المللی خوبی بودکه به شهرداری تهران داده شد.  

او افزود: نقاشی کودکانی که  اینجا حضور دارند را نباید یک کار کوچک هنری دانست، بلکه کار بزرگی بود که منجر به توسعه روابط بین المللی شهر تهران و گسترش  فعالیت بین المللی شهرداری پایتخت در اتحادیه شهرهای تاریخی شد.  

شریفی شهردار منطقه نیز ضمن خوش‌ آمدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم هنری، از حسن انتخاب منطقه تاریخی ۵، از طرف مرکز ارتباطات برای برگزاری اختتامیه این رویداد تشکر کرد و گفت : منطقه ۵ از تاریخی ترین مناطق پایتخت است. از طبیعت سرسبز کن و محلات این منطقه در متون تاریخی و کهن، نام برده شده است.  

او ادامه داد: چنار کهنسال واقع در یکه باغ کن، توتستانها و باغات خرمالو این منطقه همه از ویژگی های منحصر بفرد و تاریخی منطقه است و کودکان و نوجوانان با حضور در این محیط ها می توانند با نگاهی هنرمندانه این مناظر ناب و ارزشمند طبیعی را به تصویر بکشند.

شریفی افزود: مدیریت شهری منطقه۵ ضمن استقبال از اینچنین رویدادهای هنری و بین المللی، برای حضور هنرمندان در فضاهای گردشگری و تاریخی و به تصویر کشیدن این فضاها یاری رسانی و پشتیبانی خواهد کرد.

براساس این گزارش ۴۰ نفر از فرزندان کارمندان شهرداری تهران در این رقابت شرکت کرده بودند و ۸ نفر از ایشان توسط اتحادیه جهانی شهرهای تاریخی برگزیده و تقدیر شدند.
در این مراسم از بقیه کودکان شرکت کننده با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد.

همچنین قصه گویی همراه با تارنوازی و شاهنامه خوانی توسط یکی از کودکان از برنامه های این رویداد هنری، بین المللی بود.

انتهای پیام/

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 39793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =