ابتکار عمل سازمان زیباسازی در حفظ  و احیا هنرهای کهن عاشورایی ستودنی‌ است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در خیمه هنرهای عاشورایی ضمن ستودن این ابتکار عمل سازمان زیباسازی از آن به عنوان محفلی برای اثبات عمق مردمی بودن فرهنگ عزاداری سید الشهدا (ع) یاد کرد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر غرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در خیمه هنرهای عاشورایی میدان هفتم تیر ضمن قدردانی از سازمان زیباسازی در بر پایی محفل انس با فرهنگ و آیین سوگواری ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت؛ ابتکار عمل سازمان زیباسازی شهرتهران در آماده سازی پایتخت به ویژه برپایی خیمه هنرهای عاشورایی در ایام محرم ستودنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوع عاشورا و مکتب امام حسین (ع) و کربلا آمیخته با فرهنگ و هنر است، افزود؛ روایتگری همه جلوه های عاشورا به نوعی با هنر، سرودن اشعار، نوحه سرایی ها، موسیقی و آثار تجسمی صورت گرفته است.

به گفته اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ با ورود هنرهای مدرن و تغییر فضای عمومی طی سالهای اخیر نگرانی هایی مبنی بر به فراموشی سپردن برخی آیین های عاشورایی ایجاد شده بود که خوشبختانه با ابتکار عمل سازمان زیباسازی شهرتهران در حفظ و احیاء هنرهای کهن عاشورایی طی دوسال اخیر بسیاری از آیین های مذهبی و سوگواری ایام محرم بازآفرینی شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خیمه هنرهای عاشورایی به عنوان محفلی برای اثبات عمق مردمی فرهنگ عزاداری سید الشهدا یاد کرد و افزود؛ جانمایی خیمه هنرهای عاشورایی در پلازای میدان شهدای هفتم تیر به عنوان یکی از مراکز پر تردد شهری پایتخت که شهروندان با سلیقه ها و تفاوت دیدگاه هایی مختلف در آن حضور دارند که دارند این پیام را می‌رساند که فرهنگ عاشورایی نقطه وفاق و همدلی همه مردم کشورمان است.

انتهای پیام/

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 40097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =