ضرورت حفظ و صیانت از آئین‌های ارزشمند چهارپایه‌خوانی و تعزیه‌خوانی

آیین‌های تعزیه‌خوانی و چهارپایه‌خوانی به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه‏السلام) در سبزه‌میدان بازار تهران با حضور عضو شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۱۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه ۱۲، ظهر امروز، سه‌شنبه، ۳ مردادماه، هم‌زمان با هفتمین روز از ماه محرم‌الاحرام و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مهدی پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه در سبزه‌میدان بازار تهران حاضر شدند و در مراسم تعزیه که هرساله در این مکان برگزار می‌شود، شرکت کردند.

این مراسم که با کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، هیأت امنای بازار و اعضای شورای تیمچه حاجب‌الدوله و تنی چند از شهروندان برگزار شد، با موضوع تعزیه «طفلان زینب (س) و غلام ترک» به اجرا درآمد.

انارکی محمدی در این باره ضمن تأکید بر لزوم زنده‌نگه‌داشتن مراسم‌ و آیین‌های مذهبی گفت: هنرهایی همچون از جمله تعزیه و چهارپایه‌خوانی قالب‌هایی مردمی و خودجوش‌اند که در طول تاریخ در خدمت دین قرار گرفته‌اند و از غنای فکری و فرهنگی این مرزوبوم خبر می‌دهند.

وی اشاعه این هنرها به‌ویژه به نسل جوان را اقدامی ضروری برای اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: قلب جوانان ایرانی برای امام سوم شیعیان می‌تپد و اگر به‌خوبی این هنرها به آنها آموزش داده شود، هر روز شاهد بیشتر بالندگی این رشته‌های هنری خواهیم بود.

انارکی محمدی و پیرهادی همچنین از هیأت‌ها و ایستگاه‌های ‌صلواتی بازار تهران بازدید کردند و در مراسم چهارپایه‌خوانی و عزاداری تیمچه حاجب‌الدوله حضور داشتند.

انتهای پیام/

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 40151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =