شهدای دفاع مقدس در راه کربلا به شهادت رسیدند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به همراه شهردار منطقه ۱۲ در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با خانواده شهیدان حمید و علی صفاری دیدار کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه ۱۲، شامگاه روز گذشته، سه‌شنبه، ۳ مردادماه، به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ به خانه شهیدان حمید و علی صفاری واقع در خیابان مجاهدین اسلام رفتند و با خانواده معظم این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کردند.

انارکی محمدی در این دیدار اخلاص و استقامت شهدای هشت سال دفاع مقدس را الگویی برای نوجوانان و جوانان نسل جدید دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، باید سرلوحه کارها و ضرورت زندگی فردی و اجتماعی باشد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تأثیرپذیری فرهنگ عاشورا در روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی گفت: تجلی‌گاه فرهنگ والای عاشورا و واقعه کربلا با انقلاب اسلامی را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس به وضوح دید. آنچه امروز از شهدا در قالب وصیت‌نامه، نامه، دست‌خط و خاطرات برجا مانده نمایانگر اثرپذیری قیام و فرهنگ عاشورا در زندگی آنهاست.

شهیدان علی و حمید صفاری در منطقه ۱۲ تهران چشم به جهان گشودند. شهید علی صفاری، دوم تیر ۱۳۴۰ و شهید حمید صفاری ۱۳۴۷ به دنیا آمد. شهید علی صفاری تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. وی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و بیست و سوم شهریور ۱۳۶۱ در تهران مورد سوءقصد گروهک منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید حمید صفاری نیز دانشجوی دکتری در رشته پزشکی بود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۶۷ با سمت تیربارچی در اندیمشک در اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 40181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =