حال خوب این روزهای کن، کلید خورد

شهردار منطقه ۵ به همراه امام جمعه کن، معاونین و برخی روسای ادارات، طی سلسله دیدارهای مردمی مسجد محور، در حسینیه سرآسیاب حاضر شدند و خبر خوب تصویب طرح تفصیلی کن را از این تریبون به مردم اعلام داشتند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه ضمن ابراز آگاهی از مشکلات محله گفت: رویکرد شورای شهر اخیر و علیرضا زاکانی که با رای مستقیم مردم و با یک نگاه انقلابی انتخاب شده‌اند و در این راستا فعالیت دارند، گره گشایی از مسائل قامضی است که در طول سالیان حل نشده باقی مانده است از جمله حل مسئله کن.  

وی ضمن یادآوری جنش های انقلابی اهالی کن در طول تاریخ از جمله لغو قرارداد رویتر توسط آیت الله مهدوی کنی افزود: اهالی کن در طول تاریخ  همیشه نگاهی انقلابی  داشته و دارند و مدیریت شهری برای حل مشکلات اهالی این محله اهتمام دارد.  

شهردار منطقه۵ ادامه داد: در این منطقه نیز مدیریت شهری تلاش کرده است ارتباط نزدیکی با اهالی کن داشته باشد. اقداماتی از قبیل دیدار در مساجد این محله، دیدار با خانواده شهدای کن، افتتاح مجموعه های ورزشی شهدای کن و شهید آرمان علی وردی و اولویت دادن به محلاتی مثل کن در طرح های توسعه محلی و همچنین تناژ بی نظیر آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی در این محله با هدف خدمتگزاری به مردم انقلابی کن بوده است.  

شریفی ضمن برشمردن برخی مشکلات محله کن عنوان کرد: یکی از مهم ترین گره‌هایی که باید برای این محل باز می‌شد، طرح تفصیلی بود که با تعیین و تکلیف این مهم، مشکلات دیگر از جمله نما، حفاری آب و گاز و فاضلاب، معابر و ... به تبع آن حل می شود.  

شهردار منطقه ۵  افزود: جلسات متعددی در طول ۱۸ ماه برای بررسی طرح تفصیلی کن تشکیل شد. کارگروهی متشکل از شهرداری، نمایندگان اهالی کن، معاونین شهرداری تهران، دفتر توسعه محله ای کن در این مدت صدها جلسه برگزار کردند. مرجع تصمیم گیری کمسیون ماده ۵ است که شهرداری تهران یکی از هفت عضو آن است اما با وجود آرا و نظرات متفاوت در این کمسیون، بالاخره با تلاش و پیگیری کارگروه این طرح در  با عنوان "بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن" تیرماه سال جاری  به تصویب رسید.  

شریفی در ادامه گفت: بافت جغرافیایی کن به سه بخش باغات خرمالو، توتستانها و بافت قدیمی ومرکزی تقسیم می شود و این طرح برای بافت مرکزی کن قابل اجرا است و  در این طرح تلاش شده است فضای سبز از جمله درختان چنار، قنات ها و معابر اصلی حفظ شوند و آسیبی نبینند.  

او ضمن شمردن مزایای این طرح به اهالی کن مژده داد: املاکی که حداقل ۱۵۰ متر مربع هستند  و در گذر بالای ۶ متر عرض قراردارند می توانند سه طبقه را چهار طبقه کنند. و اگر تجمیع کنند و ملک به حداقل  ۳۰۰ متر مربع برسد و گذر هم ۸ متر باشد می توانند مجوز ساخت ۵ طبقه بگیرند.

براساس این گزارش، اهالی که ملکشان سند ندارند و قولنامه دارند، اگر بنا قبل سال ۱۳۷۰ ساخته شده باشد، بر اساس این طرح اصلاحی می توانند مانند املاک  سند دار تراکم بگیرند  و  اگر بخشی از ملک در گذر بیفتد، شهرداری برای جبران بر اساس مصوبات به مالک امتیازات ویژه ای اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام/

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 40974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =