تسریع در اجرای پروژه‌های اولویت دار سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با نقش محوری تملک اراضی

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، فرایند تملک اراضی در طرح‌های توسعه ای را نقطه آغاز اجرای کلان پروژه های شهری دانست و گفت: عملیاتی کردن پروژه های کلان پایتخت با تملک و خرید اراضی معارض آغاز می‌شود. بنابراین سازمان املاک نقش محوری در تسریع اجرای پروژه‌های اولویت دار سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران دارد که با هم افزایی مجموعه واحدهای شهرداری به ثمر رسیدن این پروژه ها به نفع شهروندان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران، نشست تعاملی مدیرکل برنامه‌وبودجه با مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با حضور معاونین ادارات کل برنامه‌وبودجه و پایش برنامه ارزیابی عملکرد شهرداری تهران و سازمان املاک و مستغلات در راستای نشست‌های همدلی و اتحاد برگزار و طی آن وضعیت بودجه‌ای سازمان املاک، عملکرد تملک و درآمد در سال گذشته و امسال با رویکرد بازنگری در بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر شهرابی مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران در این نشست، از مجموعه املاک و مستغلات به‌عنوان سازمان محوری، مهم و حاکمیتی در شهرداری تهران یاد کرد و افزود: عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف شهرداری به‌ویژه پروژه‌های کلان و مشهور پایتخت معمولا با تملک آغاز می‌شود بنابراین مراجعه واحدهای زیرمجموعه شهرداری به سازمان املاک و مستغلات جزء لاینفک اجرای پروژهاست.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای دستور شهردار تهران مبنی بر تعیین و اجرای پروژه‌های اولویت‌دار پایتخت گفت: با تعامل فی‌مابین اداره کل برنامه‌وبودجه و سازمان املاک و مستغلات، روند تامین اعتبار و تملک این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد تا اجرای پروژه‌ها به‌خوبی پیش رود.

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران، تکمیل و بهره‌برداری از فاز اول پروژه شهید بروجردی، پروژه‌های یادگار امام (ره) و شهید شوشتری را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار شهری در سال ۱۴۰۲ برشمرد و همکاری و همراهی مجموعه‌های شهرداری تهران را برای به ثمر رسیدن این پروژه‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: امروز نیز پروژه‌های کلانی چون بزرگراه‌های شوشتری، یادگار امام و بروجردی بدون همکاری و بدون صرف زمان و انرژی توسط همکاران سازمان املاک پیش نخواهد رفت که امیدواریم با تلاش مضاعف تیم کنونی این پروژه‌ها به سرانجام برسد و نفع آن عاید شهروندان عزیز شود.

شهرابی، نقش سازمان املاک را در پازل اجرای پروژه‌های کلان شهرداری تهران بسیار اثرگذار دانست و افزود: تلاش همکاران متخصص سازمان املاک و مستغلات برای رفع چالش‌های تملکی در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی را شاهد هستیم و امیدواریم نتایج آن به تسریع در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار شهری در سال ۱۴۰۲ و درنهایت رضایت شهروندان عزیز منجر شود.

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران با تاکید بر اهتمام برای اجرای احکام ۶ گانه تخصصی سازمان املاک و مستغلات در برنامه‌ی چهارم گفت: سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در باب ماموریت های حمل‌ونقل و ترافیک و هوشمند سازی و بهبود مدیریت دارای ۶ حکم اختصاصی شامل احکام ۳۱، ۱۱۷، ۱۲۱، ۱۲۷، ۱۲۹ و ۱۳۱ و همچنین ۴ شاخص مربوط به آن است و علاوه بر آن در اجرای ۲۹ حکم برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران نیز نقش خواهد داشت.

ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز با تاکید بر هم‌افزایی اداره کل برنامه‌وبودجه با سازمان املاک اظهار داشت: ما به لحاظ پشتیبانی از پروژه‌های عمرانی اجرایی در مناطق شهری، دغدغه‌هایی را در واگذاری، تملک و تحقق بودجه و اعتبارات داریم که به نظر می‌رسد همکاری و همراهی اداره کل برنامه‌وبودجه می‌تواند در پیشبرد اهداف کلان شهرداری  بسیار موثر باشد.

وی اعلام کرد: عملکرد تملک املاک و مستغلات سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته، ۲۷ درصد رشد داشته و به رقم ۱۳۱ درصد رسیده است.

مختاری همچنین ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان در راستای ارتقای بهره‌وری با رویکرد مولدسازی، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها، گزارشی از عملکرد تملک معارضین طرح‌های توسعه شهری به تفکیک مناطق ۲۲ گانه ارائه داد.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از راه‌اندازی تقویم نگاه پروژه‌های ملکی برای رصد پیشرفت پروژه‌ها و برون رفت از چالش‌های موجود خبر داد و افزود: تلاش برای رفع معارضین و تملک پروژه‌های کلان شهرداری در دستور کار ما قرار دارد تا به‌زودی شاهد افتتاح پروژه‌های مهم شهر تهران و پاسخگویی به نیازها و مطالبات شهروندان باشیم.

در ادامه این نشست، معاونین اداره کل پایش و ارزیابی عملکرد، گزارشی از روند ارزیابی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در شاخص‌های مختلف ارائه دادند و معاونین اداره کل برنامه‌وبودجه و سازمان املاک نیز نقطه نظرات خود را در خصوص موضوعات مرتبط اعلام کردند.

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 41393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =