بودجه احداث تراموا با مشارکت وزارت دفاع تامین خواهد شد/ «تحریم» اقدامی بی‌اثر است

شهردار تهران حاشیه یکصدوهفتادوهفتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران گفت: رشد تراموا در کشورهای پیشرفته به سرعت در حال افزایش است و جزء حمل و نقل پاک به شمار می رود و ما هم در دهه ۹۰ مطالعات آن را انجام دادیم. یاد گرفتیم بیشتر از اینکه به حرفهای آنها بپردازیم کار کنیم. بودجه تراموا مشارکتی است و وزارت دفاع در یکی از خطوط مشارکت کرد و اقدامات آن منوط به تصویب در شورا خواهد بود و امسال عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با بیان اینگه تهران در آستانه یک جهش بزرگ است، اظهار کرد: مقدمات و امکانات فراهم شده و در مترو با سرعت توسعه خطوط را دنبال می کنیم و امسال خط ۹ و ۱۰ آغاز خواهد شد و هفت خط دیگر نیز تکمیل می شود و ۱۴ ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۲۹ رام قطار در سال جاری بازسازی اساسی می شود، گفت: مهمترین موضوع بازگشایی و فعال کردن قرارداد تامین ۶۳۰ دستگاه واگن است که از سال ۹۷ ابلاغ شده و در دولت گذشته هیچ کمکی صورت نگرفته است و با همت دولت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت انجام شد و با افزایش ۲۵ درصدی، وعده ۷۹۱ دستگاه واگن را به مردم می دهیم.

زاکانی با اعلام اینکه ۱۱۳ دستگاه واگن ملی نیز تامین خواهد شد که هشت دستگاه واگن آماده شده و ۲۱ دستگاه در حال تولید است، خاطرنشان کرد: در تراموا مطالعات در طول یک دهه انجام شده است؛ تراموا هم سهل‌الوصول است و هم امکان خوبی با مردم ارائه می‌دهد.روز سه شنبه شرکت مشاور در جلسه هم اندیشی گزارشات را به شورا در ۱۰ محور ارائه می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های فعال شامل اتوبوس‌های شاغل و غیرشاغل است، یادآور شد: این اتوبوس‌ها تحت شرایطی وارد خطوط نمی شوند و ما دو هزار و ۸۳۴ دستگاه اتوبوس فعال داریم که هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل هستند.

وی افزود: شهرداری در اقدامی بی سابقه قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس را منعقد کرده است؛ در چهار سال دوره قبل ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده اما امروز به جز ۲۷۰ دستگاه اتوبوس تامین شده از سوی دولت، قرارداد سه هزار دستگاه را منعقد کردیم و این غیر از اتوبوس‌های قراردادهای دو سال قبل است ‌که به دنبال آن ۲۹۲ دستگاه اتوبوس اضافه شد.

زاکانی با بیان اینکه دو هزار و ۲۵۰ دستگاه پیش پرداخت انجام شده و برای ۷۵۰ دستگاه منتظر ضمانت‌نامه هستیم، گفت: ۵۰۰ دستگاه راکد را نیز بازسازی خواهیم کرد تا به رکورد چهار هزار و ۹۶۰ دستگاه اتوبوس برسیم و از آن عبور کنیم.

شهردار تهران اعلام کرد: تفاهم ۵۰ هزار دستگاه تاکسی انجام شده و در دست انتخاب است و بنا شده که در معرض انتخاب رانندگان نیز قرار بگیرد و تسهیلات آن عملیاتی شود و ۲۰ هزار دستگاه در سال جاری تامین کنیم. از سویی ۴۰۰ هزار دستگاه موتور برقی نیز دنبال می شود و برای امسال ۲۵ هزار دستگاه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال جهشی در حمل و نقل صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم امسال بتوانیم کمر ترافیک را بشکنیم و مطلوبیت وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم و بتوانیم انتظار داشته باشیم که از این ناوگان استفاده کنند.

زاکانی با اشاره به اظهارات رئیس شورای پنجم با تاکید بر اینکه این سخنان قابل فکر کردن نیست و سطحی است، گفت: خودشان بهتر از هرکسی می دانند چه می گویند. رشد تراموا در کشورهای پیشرفته به سرعت در حال افزایش است و جزء حمل و نقل پاک به شمار می رود و ما هم در دهه ۹۰ مطالعات آن را انجام دادیم. یاد گرفتیم بیشتر از اینکه به حرفهای آنها بپردازیم کار کنیم. بودجه تراموا مشارکتی است و وزارت دفاع در یکی از خطوط مشارکت کرد و اقدامات آن منوط به تصویب در شورا خواهد بود و امسال عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه انتقال نمیاشگاه به شهر آفتاب رویه درستی بوده که دنبال نشده است، خاطرنشان کرد: ما پیگیری‌های خود را انجام می دهیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

شهردار تهران تاکید کرد: برای اول مهر نیز اشکالات سال قبل همچون کودکان استثنایی، سرویس مدارس و دیگر موارد برطرف شود.

وی با بیان اینکه در بخش سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی ما در گذشته هزینه را پرداخت می کردیم و مجموعه ها قرارداد منعقد می کردند، گفت: امسال رویه تغییر کرد و سامانه ای پیش بینی شد تا مبتنی بر نیاز، خدمات‌رسانی به این دانش آموزان انجام شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه تمام اعضای شورا به سامانه‌های ما دسترسی دارند، اظهار کرد: بحث امروز در شورا در خصوص اتوبوس‌های شاغل و غیر شاغل بود که توضیحات آن ارائه شد.

شهردار تهران در واکنش به تحریم خود از سوی انگلیس نیز گفت: این موضوع به اندازه ای بی ارزش است که در مورد آن صحبت نکنیم. این تحریم حتما اثرگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 42647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =