اثرگذاری اجرای پروژه‌های توسعه محله ای در کنار مگاپروژه‌ها در مناطق

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اجرای پروژه های توسعه محله ای در مناطق را از مگاپروژه ها مؤثرتر دانست و گفت: مردم از مدیریت شهری انتظار رسیدگی به محله، کوچه و معابر خود را دارند و به ویژه در مناطق محروم اجرای پروژه‌های توسعه محله ای و من شهردارم، رضایت بیشتری از مردم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، نشست تعاملی مدیران کل برنامه و بودجه و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با شهردار و معاونین منطقه ۱۰ با حضور معاونین ادارات کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران در راستای نشست های همدلی و اتحاد برگزار شد که ضمن بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های منطقه از جمله پروژه‌های طرح من شهردارم و پروژه های توسعه محله‌ای، در خصوص دیگر برنامه‎های تحولی و پروژهای احداثی شاخص این منطقه و موضوعات تخصیص بودجه و اعتبارات نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران ضمن قدردانی از مشارکت شهرداری منطقه ۱۰ در خدمت‌رسانی به مراسم اربعین، با اعلام پیاده سازی مدل جدید محاسبات توزیع و تسهیم اعتبارات بین مناطق ۲۲گانه در سال ۱۴۰۲ افزود: استراتژی حوزه برنامه و بودجه، حمایت از مناطق بر اساس شرایط و اقتضائات مختص هر منطقه بوده و منطقه ۱۰ نیز ویژگی های خاص خود را دارد که کمبود سرانه فضاهای شهری و فرهنگی در آن مشهود است. البته امسال رشد اعتباری این منطقه ۴۲ درصد بوده که از میانگین مناطق نیز بالاتر بوده است بنابراین باید برای توسعه تلاش بیشتری انجام پذیرد.

وی به وجود بافت فرسوده ناپایدار در عین تراکم جمعیت بالا با توجه به وسعت آن در منطقه ۱۰ اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری در برخی از مناطقی که اقشار محروم تری ساکن هستند؛ وظیفه سنگین تری بر عهده دارد تا در دوره مسئولیت خود هر چه توان دارد به مردم خدمات رسانی کند.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، با تأکید بر ضرورت کمک به مناطق در حد اختیارات این اداره کل اظهار داشت: مناطق پشتیبان خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و ما نیز اگر جایی نیاز به حمایت بودجه ای است کمک می کنیم تا برای مردم به یادگار بماند.

وی با تأکید بر ضرورت فعال سازی ظرفیت پروژه های توسعه محله ای در مناطق گفت: در کنار مگاپروژه های شهری که بنا به نیاز شهر و شهروندان تعریف و اجرا می شود؛ به نظر می رسد اجرای پروژه های کوچک می تواند بسیار اثرگذار باشد. به عنوان نمونه احداث بوستان در محلاتی که کمبود سرانه فضای سبز دارند علاوه بر پیامدهای مثبت اجتماعی و مجیط زیستی، در جلب رضایت مردم نیز تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

شهرابی با اشاره به در اولویت قراردادن اجرای پروژه های من شهردارم و توسعه محله ای در مناطق گفت: پروژه های طرح من شهردارم به تمامی واحدهای شهرداری تهران ابلاغ شده و از آنجایی که این پروژه ها طبق نظر و درخواست مردم پیش بینی شده باید در اولویت اجرا قرار گیرد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت اجتماعی سازی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران افزود: ۱۴ حکم برای مناطق ۲۲گانه در برنامه چهارم پیش بینی شده و در ۲۶ شاخص نیز نقش آفرینی خواهند داشت.

لزوم تداوم جلسات فنی برای جاری سازی رویکردهای تحولی شهرداری در مناطق

محمد امیرآبادی مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز جاری سازی ۴ رویکرد تحولی شهردار تهران و تداوم جلسات کمیته فنی را از منطقه ۱۰ خواستار شد.

مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران همچنین بر لزوم توجه ویژه به اجرای پروژه‌های طرح من شهردارم، مرور شاخص‌های ارزیابی و تلاش برای ارتقای جایگاه منطقه ده در شاخص‌های مرتبط تاکید کرد.

اعلام ۴۴ پروژه من شهردارم،۲۲ پروژه احداثی و ۱۲ پروژه اولویت دار در منطقه ۱۰

مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ نیز ضمن قدردانی از همراهی اداره کل برنامه و بودجه طی سال گذشته در پیشبرد پروژه های منطقه، گزارشی از وضعیت تأمین،تعهد و تخصیص اعتبارات ارائه داد و به تحقق ۹۶ درصدی عملکرد درآمد نقد و غیرنقد در سال گذشته اشاره کرد.

وی با اعلام ۴۴ پروژه من شهردارم،۲۲ پروژه احداثی و ۱۲ پروژه اولویت دار در منطقه ۱۰، افزود: پروژه‌های فعال و درحال اجرا شامل بهسازی و تجهیز موزه‌ی هفت‌چنار، احداث کلینیک گل وگیاه بوستان شهیدان عسگری، احداث و تجهیز مرکز تفکیک پسماند، احداث پایانه بریانک، احداث چمن مصنوعی رنجبر، بهسازی شبکه‌ آب‌های سطحی محله جی، اجرای طرح تعریض خیابان رنجبر، ساماندهی خیابان امام‌خمینی(ره)، بازسازی و مرمت میدان جمهوری اسلامی، بازسازی کانال فیروزآبادی، پلاژای بریانک، احداث سه بوستان عزیز، جعفریان و رعیت‌چی، بهسازی و تجهیز محل عرضه طیور، بازسازی و تجهیز مخزن آب غنی پور است. همچنین پارکینگ گلستانی، پارکینگ گاراژ نوروزی و احداث مجتمع ایستگاهی شهیدان ورودی و خروجی ایستگاه حبیب‌الله مترو، موزه شهیدان اقبالی و تبدیل باغ گلستان به پارک بانوان از جمله پروژه‌های تحولی منطقه به شمار می رود.

طی این نشست معاونین ادارات کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه و شهرداری منطقه ۱۰ به بیان چالش ها و پیشنهادات خود در موضوعات حوزه برنامه ریزی پرداختند. 

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 42700

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =