افتتاح و بهره برداری از ۲۰ بوستان مادر و کودک در ۱۰ منطقه پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افتتاح و بهره برداری ۲۰ بوستان مادر و کودک در ۱۰منطقه پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مهندس حسین نظری با اعلام این مطلب، گفت: با فراگیر شدن فرهنگ آپارتمان نشینی و حذف تدریجی فضاهای باز شخصی از جمله حیاط خانه‌ها، خانواده‌ها برای تفریح و بازی کودکانشان نیاز بیشتری به بوستان‌ها به ویژه بوستان‌های محله‌ای پیدا کرده‌اند. در همین راستا به منظور ایجاد فضایی مفرح و در عین حال امن و آرامش بخش برای مادرانی که همراه با کودکشان به بوستان می‌آیند، طرح بوستان مادر و کودک تهیه و در مرحله اول طی سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به صورت پایلوت در ۲۸ بوستان به اجرا در آمد.

نظری افزود: در همین راستا و براساس طرح «من شهردارم» و در مرحله اول فاز دوم این طرح؛ ۲۰ بوستان مادر و کودک نیز در ۱۰ منطقه پایتخت (سطح محلات شهر تهران) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در این طرح ۲ بوستان در منطقه ۱، ۲ بوستان در منطقه ۳، ۲ بوستان در منطقه۴ ،۲ بوستان در منطقه ۸، ۱ بوستان در منطقه ۷،  ۲ بوستان در منطقه ۱۳، ۲ بوستان در منطقه ۱۴، ۳بوستان در منطقه ۱۵، ۲ بوستان در منطقه ۱۶ و ۲بوستان در منطقه ۲۰ افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته نظری بوستان‌های مادر و کودک مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی کودکان و بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، وسایل بازی برای کودکان و... ‌می‌باشد.

معاون شهردار تهران با بیان این که بوستان‌های مادر و کودک براساس اسناد فرادستی و طبق مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ ساخته و یا در حال ساخت می‌باشند، اظهار کرد: تعداد محلات هدف ساخت بوستان مادر و کودک تا پایان برنامه چهارساله چهارم ۲۲۷ محله از ۳۵۳ محلات شهر تهران است.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 43332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =