از ساخت، بهسازی و مناسب‌سازی ۱۱۷ میدان میوه و تره‌بار طی ۳۲ ماه اخیر تا راه‌اندازی سامانه QR-code

سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران از شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ از توسعه بازار و میادین میوه و تره‌بار تا فروش آنلاین و طرح خرید مستقیم برخی محصولات از باغداران را در کارنامه خود ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر،  از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۳۱ بازار میوه و تره‌بار توسط شهرداری تهران احداث شده است و ۴۷ میدان و بازار میوه و تره بار طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بهسازی و ایمن سازی شده است.


همچنین ۳۹ میدان و بازار هم برای استفاده افراد ناتوان و معلولین طی سالهای ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲ مناسب سازی شده است.

از ساخت، بهسازی و مناسب‌سازی ۱۱۷ میدان میوه و تره‌بار طی ۳۲ ماه اخیر تا راه‌اندازی سامانه QR-code

میزان محصولات عرضه شده در مراکز سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. بررسی میزان محصولات عرضه شده در مراکز تابعه سازمان میادین میوه و تره بار بیانگر این است که به رغم کاهش میزان قدرت خرید ناشی از افزایش قمیتها در سال ۱۴۰۲ در اماکن فروش خصوصی سطح شهر تهران میزان محصولات عرضه شده در مراکز سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و از ۸۳۷ هزار تن به ۹۹۳ هزار تن رسیده است .

همچنین سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در بحرانهای ناشی از کمبود محصولات کشاورزی و مواد غذایی و نقش بی بدیل در کمک به تعادل بازار و کاهش تنشهای ناشی از نوسان قیمت به ویژه در زمان کمبود محصولات داشته است.

از ساخت، بهسازی و مناسب‌سازی ۱۱۷ میدان میوه و تره‌بار طی ۳۲ ماه اخیر تا راه‌اندازی سامانه QR-code

مقایسه میزان عرضه قبل و بعد از آزادسازی قیمت ها نشان از رشد ۲۷ درصدی میزان عرضه روزانه و رشد ۲۱ درصدی در شاخص مراجعه شهروندان به مراکز عرضه سازمان داشته که نشان دهنده نقش سازمان در تأمین و عرضه مایحتاج ضروری روزانه مردم است.

 طرح خرید مستقیم برخی محصولات از باغداران و عرضه به مصرف کنندگان به منظور جلوگیری از شیب تند افزایش قیمت در بازار و تأمین محصول مصرفی سبد خانوار

این سازمان از سال ۱۴۰۱ نسبت به تأمین مستقیم محصولات از کشاورزان و عرضه مستقیم به مصرف کننده بدون واسطه در جهت حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان اقدام نموده است.

از ساخت، بهسازی و مناسب‌سازی ۱۱۷ میدان میوه و تره‌بار طی ۳۲ ماه اخیر تا راه‌اندازی سامانه QR-code

راه اندازی سامانه QR-code

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در راستای ارتقاء سطح رضایت مشتریان اقدام به ایجاد نظام ارزیابی بهره برداران از طریق راه اندازی سامانه QR-code در تمامی میادین بازارها و غرف سازمان کرده است. شهروندان به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی با اسکن بارکد، می توانند در نظرسنجی شرکت کرده و ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنند.

از ساخت، بهسازی و مناسب‌سازی ۱۱۷ میدان میوه و تره‌بار طی ۳۲ ماه اخیر تا راه‌اندازی سامانه QR-code

مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پیرامون آخرین وضعیت فروش آنلاین میوه و سبزیجات در شهر تهران اظهار کرد: فروش آنلاین میوه و سبزیجات از ۲۱ بهمن سال گذشته در شهر تهران آغاز شده است. البته این طرح به صورت پایلوت در بعضی مناطق پیش تر شروع شده بود تا نقاط ضعف و قوت طرح احصا شود.

 مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت فروش آنلاین با قیمت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکسان است، ادامه داد:  هزینه ارسال  برای هر سبد کالایی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم (۱۰قلم کالا) ۲۴هزار و پانصد تومان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر بدون تبلیغات، حدود ۸۰۰ سبد کالا در ماه برای شهروندان ارسال می‌شود، گفت: در صورتی که  میوه ای برای شهروندان ارسال شد و کیفیت قابل‌ قبولی نداشت و از نظر کیفیت مشکل داشت، امکان مرجوعی وجود دارد.در صورتی فروش آنلاین در منطقه ای تحت پوشش نبود، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرزاد اطلاع دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فروش آنلاین در حال حاضر مختص میوه، سبزی و سیفی جات است، تصریح کرد: فروش آنلاین فرآورده های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی هم انشالله در ۶ ماهه ابتدای سال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه میانگین زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است، ادامه داد: زمان و ساعت کاری ارسال فروش آنلاین سازمان میادین در روزهای شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر، روز پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۲ و در روزهای تعطیلی رسمی سفارش گیری برای فروش آنلاین وجود ندارد. همچنین سفارش هایی که بین ساعت ۱۳ تا ۱۵، ثبت شود بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ ارسال خواهند شد.  شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپراپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش میوه و تره بار، درخواست خود را خرید ثبت کنند.

گفتنی است، یکی از مزایای خرید آنلاین از سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران صرفه جویی در وقت و همچنین  کاهش ترافیک برای شهروندان خواهد بود.


انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 53905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =