رویداد ”ت مثل طهران” اقدامی در زنده نگهداشتن هویت تهران و کشور است

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگردی وزارت میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با حضور در خانه اتحادیه برپایی رویداد هنری “ت مثل طهران” را اقدامی در جهت زنده نگهداشتن هویت تاریخی تهران و حتی کشور دانست وابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین رویدادهایی از سوی سازمان زیباسازی استمرار داشته باشد.

به گزارش شهر، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ علی اصغر شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با حضور در خانه اتحادیه از برپایی رویداد هنری “ت مثل طهران” بازدید کرد. 

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، ضمن تقدیر از سازمان زیباسازی از این رویداد به عنوان جاری شدن روح زندگی در کالبد تاریخ دو صده گذشته تهران و کشور یاد کرد و افزود: منطقه ۱۲ به گونه‌ای قلب تهران و مأمنی است که بسیاری از وقایع و تاریخ کشور در این منطقه اتفاق و به ثبت رسیده است. بنابراین سازمان زیباسازی با برگزاری این رویداد دو اقدام مهم را نشانه گذاری کرده است. ابتدا با مرمت بنای تاریخی اتحادیه در حفظ آن گام برداشته و دوم آنکه با برگزاری رویدادها به دنبال زنده نگهداشتن هویت تهران است. 

به گفته معاون گردشگردی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، آمدن مردم به این خانه‌ها روحی است که در کالبد بناها و تاریخ شهر و کشور دمیده می شود. 

شالبافیان در ادامه ابراز امیدواری کرد که از این دست اقدامات سازمان زیباسازی استمرار داشته باشد چرا که خانه‌ها و بناهای تاریخی خاطره ساز در تهران کم نیستند که نیاز به رسیدگی و جریان سازی حضور مردم دارند.

۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 43764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =