ایده های امکانپذیر با جذب سرمایه طرح عملی شوند

شهر: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نمی توان حدس زد پروژه‌هایی مثل بازآفرینی کارخانه سیمان ری می تواند مردم را امیدوار کند یا خیر، گفت: بازهم جای خوشحالی دارد که در این فضا کسانی بازهم به فکر بازآفرینی فضاهای شهری و کاربرد فرهنگی آنها هستند.

محسن هاشمی در مراسم اختتامیه مسابقه ایده هایی برای انطباق کاربری و باز آفرینی کارخانه سیمان ری که در محل این کارخانه برگزار شد، با بیان این مطلب و اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: رکود اقتصادی، کاهش ارزش پول و بیکاری با همه‌گیری کرونا همزمان شده است. این بحران‌ها همزاد، باعث شده تا مردم انتظارات زیادی از مسئولان داشته باشند.

او افزود: محدوده قدیمی شهر ری تا زیر کارخانه سیمان و زیر بزرگراه امام علی(ع) گسترش دارد، اما عمده مشکل چنین طرح‌هایی این است که ایده‌های امکانپذیر چگونه با جذب سرمایه تبدیل به طرح‌های عملی شود. کمک به این روند کار شهرداری است. امیدواریم موضوعات اقتصادی هم مدنظر قرار گیرد تا ایده‌ها بتوانند سرمایه موردنیاز را جذب کنند و به منصه ظهور برسند.

برگزاری مسابقه و دسترسی به ایده های ناب

عباس آخوندی ، وزیر پیشین راه و شهرسازی هم در این مراسم گفت: ایران با سه پروژه نیمه‌تمام صنعتی شدن، مشروطه و مدرنیته روبرو است؛ پس باید بازآفرینی بر بستر بزرگتری مدنظر قرار داد. در بازآفرینی با اصل ارتباط با گذشته، شناخت ظرفیت‌های تاریخی- انسانی و نگاه به آینده اهمیت دارد. و در این مسابقه به همه موضوعات لازم توجه شده بود.

 او که عضو هیأت داوری مسابقه بازآفرینی کارخانه سیمان ری نیز هست با اشاره به استقبال شرکت کنندگان از این مسابقه گفت: در مرحله نهایی ۵۰طرح در مسابقه شرکت کردند که ثابت می‌کند با برگزاری مسابقه و هزینه کم، امکان دسترسی به ایده‌های ناب فراهم است. هیچکدام طرح‌ها بی‌ارزش نیستند و هرکدام ایده جدیدی دارند.» آخوندی اضافه کرد: «این کارخانه ثبت ملی شده و بنابراین یکی از اصول برگزاری مسابقه حداقل مداخلات عنوان شده بود و اینکه کارخانه چطور با زندگی روزمره مردم ارتباط مجدد پیدا کند.

در پایان این مراسم که پیروز حناچی شهردار تهران، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز حضور داشتند، جوایز برگزیدگان نیز اهدا شد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 4485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =