احمدی صدر: چتر حمایتی طرح "حامی‌ شهر" بر سر آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت با آغاز فصل سرما

طرح ویژه "حامی‌شهر" شهرداری تهران با هدف ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی به مدت ۱۰ شب در سطح مناطق ۲۲گانه پایتخت با حضور معاون دادستان تهران، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی، فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران و جمعی کثیری از معاونین، مدیران و مددکاران اجتماعی آغاز شد.

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در حاشیه آغاز طرح "حامی‌شهر" ویژه آغاز فصل سرما که همراه با رونمایی از خودروهای جدید شهرداری تهران در حوزه فوریت‌های خدمات اجتماعی انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: باید از همکاران خوب یگان حفاظت شهرداری تهران که همواره بهترین یاور ما در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی بوده اند و همچنین دستگاه محترم قضا تقدیر و تشکر کنم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آغاز اجرای طرح ویژه "حامی شهر" شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران در کنار سایر دستگاه های متولی کاهش آسیب های اجتماعی از جمله فراجا اقدامات ویژه ای را برای ساماندهی آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران انجام داده است. همچنین با دستور فرمانده محترم فراجا طرحی برای ساماندهی معتادین متجاهر تهران در منطقه ۱۲ (شوش و هرندی) در حال اجراست تا با همکاری سایر نهادهای متولی بتوانیم از سرعت فزاینده رشد آسیب های اجتماعی پایتخت بکاهیم.

وی با بیان اینکه قرار است طرح ویژه "حامی شهر" شهرداری تهران به مدت ۱۰ شب در مناطق ۲۲گانه پایتخت اجرا شود، افزود: در نظر داریم این طرح ویژه به صورت خاص و بلندمدت در کنار سایر طرح ها اجرا شود و سپس شاهد اجرای طرح صیانت از مناطق ۲۲گانه خواهیم بود.

احمدی صدر با اعلام اینکه گشت‌های فوریت‌های اجتماعی پایتخت نوسازی شده اند و امروز بیش از ۲۰ خودروی ون جدید در حوزه فوریت‌های اجتماعی فعال هستند و وارد ناوگان رسیدگی به آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران شده اند، بیان کرد: گروه هایی که با رسیدگی ناوگان "حامی شهر" ساماندهی می شوند، در چندین گروه دسته بندی می شوند. افراد دچار آسیب های اجتماعی پس از ساماندهی به مراکز ویژه یاورشهر منتقل می شوند که غالبا منع پذیرشی ها هستند. افرادی که به دلایل مختلف از جمله بیماری، کهولت سن، بانوان، زیر ۱۸ سال یا معلولین باید به صورت ویژه رسیدگی و در مراکز یاورشهر و ماده ۱۶ کلانشهر تهران ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد وقوع تحولی در امر ساماندهی معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان باشیم که بی‌ شک با همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط این تحول رخ خواهد داد. پیش تر هم اعلام کرده ایم که شهرداری تهران در ساماندهی افراد بی سرپناه عملکرد خوبی داشته به طوریکه در دو سال گذشته شاهد حتی یک مورد فوتی در شب های سرد خیابان های پایتخت نبوده ایم درحالیکه در دوره های قبلی مدیریت شهری حتی تا چهل مورد فوتی نیز گزارش شده بود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی تأکید کرد: در اجرای طرح ویژه "حامی شهر"، همه مناطق ۲۲ گانه مشارکت دارند، هرچند تمرکز در برخی نقاط پایتخت بیشتر از سایر نقاط است. ممکن است در حین اجرای این طرح در برخی مناطق، این افراد به سایر مناطق گسیل شوند، لذا برنامه ریزی ها به صورتی انجام شده که طرح "حامی شهر" به صورت همزمان در تمام مناطق ۲۲گانه اجرا شود تا روند ساماندهی به صورت همه گیر در کل پایتخت اجرا شود.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 44978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =