اجرای ۷۸ پروژه توسعه محله‌ای در اولین مرحله از طرح "من شهردارم" در منطقه ۴

شهردار منطقه ۴ گفت: سال گذشته در طرح من شهردارم (۱)، با جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر ۷۸ پروژه مستمر و غیرمستمر تعریف و صد در صد اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" گفت: جلب اعتماد مردم در اجرای پروژه های شهری از جمله سرمایه هایی است که مدیران شهری کلانشهرهای مطرح دنیا به دنبال آن هستند. برآوردهای جهانی حکایت از آن دارد مشارکت شهروندان در تعیین و اولویت بندی پروژه های شهری و یا پیشنهاداتی که برای بهبود وضعیت زندگی در محله های خود ارائه می دهند، نخستین گام برای جلب اعتماد مردم به شهرداران است.

وی یادآور شد: در طرح نظرسنجی «من شهردارم» که نام دوم آن طرح «نظرسنجی بودجه‌ریزی» است، مدیریت شهر به دنبال آن است تا نظرات شهروندان را در خصوص پروژه های شهری در مقیاس منطقه ای و محلی اخذ کرده، بدان عمل کند.

شهردار منطقه ۴ افزود: ابرپروژه «من شهردارم» که از سال گذشته و در دوره مدیریت شهری کنونی طراحی شده و به اجرا در آمده است، امسال برای دوّمین بار در کلانشهر تهران به اجرا در می‌آید. در این طرح، شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی manshahrdaram.tehran.ir  نیازهای عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی محله و منطقه محل سکونت خودشان را به عنوان «پروژه درخواستی» ثبت کرده تا شهرداری تهران با اختصاص بودجه، آن مطالبه را اجرایی کند.

کمالی زاده ادامه داد: خوشبختانه در این منطقه استقبال شهروندان در مرحله اول این طرح بسیار خوب بود و ۴۵ هزار نظر از منطقه ۴ در سامانه مذکور ثبت شد و این نشان دهنده آن است که شهروندان مدیران شهر را امین خود دانسته و به تصمیم گیری های آنها اعتماد دارند.

وی با اشاره به پروژه های انجام شده در مرحله اول طرح من شهردارم گفت: مطالبات و درخواست های شهروندان منطقه ۴ که در مرحله اول به ثبت رسیده بود همگی صد درصد انجام شده و همشهریان رضایت و خرسندی خود را در این زمینه با سامانه + ۱۳۷ یا حضوری مطرح و ابراز داشتند.

کمالی زاده خاطرنشان کرد: در مبحث ترافیکی برخی از این پروژه ها اصلاح هندسی خیابان های ذاکری و میدان بهشتی، ورودی شهرک یاس، میدان چمن آرا، خیابان جمالی و تعمیر و تعویض علائم عمودی و تجهیزات ترافیکی (مقابل شهرداری تا چهارراه سلمان طرقی ابتدای فرجام غربی-خیابان دلاوران)، اجرای علائم افقی ترافیکی چهارراه نیروی دریایی-هنگام- طاهرخانی- چهارراه هفت آذر-خیابان ۵۵، نصب چراغ راهنمایی خ تکاوران شمالی و نصب آینه محدب ترافیکی در خیابان سجاد و خیابان بختیاری از اقدامات انجام شده در پی خواسته ها و مطالبات شهروندان منطقه بود.

وی با اشاره به بعضی از اقدامات در حوزه خدمات شهری و محیط زیست در این مرحله بیان کرد: تامین تجهیزات پارکی ارک خیابان گیو، تامین کیوسک نگهبانی بوستان ولیعصر(عج)، تجهیز و روشنایی ساختمان میدان میوه و تره بار شهید عراقی، تجهیز بوستان ها حد فاصل خیابان سروش تا خیابان هنگام، نورپردازی زیرگذر رسالت، تجهیز بوستان (جلالی، محمدی، ارغوان)، تامین مخازن زباله محله شیان، بهسازی بوستان باغانی، شهدای حکیمیه، ریحان نبی و نیکان، تجهیز و روشنایی کنار گذر اتوبان زین الدین واقع در ضلع شمال غربی محله شمیران نو، بازپیرایی و تجهیز فضای سبز تقاطع بزرگراه شهید زین الدین و خ بنی هاشم، بهسازی روشنایی بوستان (گویش، گلبرگ، سمرقندی و گلنارشرقی-سازش، هورزاد، گلشن، مسلم رضایی و موژان)، بهسازی بوستان شکوفه و تجریشه وخیابان فرجام و تجهیز بوستان گلشن از اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

کمالی زاده عنوان کرد: بهسازی و نوسازی در پیاده راهها و پیاده رو ها خیابان سجاد، تعمیر و تجهیز سرای محله مبارک آباد، روکش آسفالت (خیابان خسرو آبادی- محمودی- دلاوران-ابراهیمی-مکران جنوبی)، لکه گیری و درز گیری و مرمت حفاری(خیابان ۱۹۶- محمدی-ولیعصر-پناهی نیا-کوچه های طاهرآبادی، مسجد ولیعصر، شهید رضی و شهید فرشادی)، اصلاح کف سازی نهر خیابان ۱۹۶ و خیابان ۲۱۲، روکش آسفالت بلوار شاهد، نصب و ترمیم سنگدال و جداول خیابان احسان، پیاده راه سازی فضای  سبز حد فاصل زین الدین تا کوچه ۱۰۲ محله قاسم آباد، احداث و تجهیز سرویس بهداشتی بوستانهای شهیده پیمان و غدیری  از پروژه های حوزه فنی و عمران در این منطقه بود.

وی در پایان گفت: سخن در باره طرح عظیم و ارزشمند "من شهردارم" بسیار است. این طرح به عنوان فرصت مغتنمی برای تعامل مدیریت شهری و مردم که -صاحبان اصلی و قدرتمند شهر- هستند، بسیار حایز اهمیت است. از خداوند توانا، اقتدار و صلابت در به سرانجام رسانیدن نیک این طرح را خواهانیم. باشد که رضایت خدا و خلق او در این مسیر نهفته باشد.
انتهای پیام /

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 45168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =