بررسی بهداشت دهان و دندان دانش آموزان

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۴ از آغاز مرحله نخست اجرای طرح ویزیت رایگان دندانپزشکی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در مدارس استثنایی و مدارس این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمیدرضا میرابوطالبی با اشاره به اینکه مرحله نخست اجرای این طرح در یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه کودکان استثنایی آغاز شده است، اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای طرح ویزیت رایگان دندانپزشکی ۲۵ تن از رزیدنت های دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی با حضور در مدرسه علیپور ۴۰۰ دانش آموز پسر این مدرسه را معاینه کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۴ اضافه کرد: برخی از دانش آموزان به دلیل ضرورت دریافت خدمات بیشتر دندانپزشکی به مراکز وابسته به دانشگاه برای ادامه روند درمان معرفی شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه این خدمت به دانش آموزان در حال تحصیل در مدرسه کودکان استثنایی نرجس که در آن دانش آموزان دختر نابینا در حال تحصیل هستند نیز ارائه شده است گفت: با توجه به فعالیت چند مدرسه استثنایی درمنطقه، با همکاری دانشگاه های شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران و با رایزنی انجام شده از سوی دبیر کانون پزشکان منطقه طرح ویزیت دندانپزشکی برای دانش آموزان در حال تحصیل در این مدرسه و ۳ مدرسه استثنایی دیگر منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته میرابوطالبی؛ مدارس استثنایی پویش، سروش و صیاد شیرازی از دیگرمدارس استثنایی منطقه هستند و در مراحل بعدی دانش آموزان این مدارس از نظر بهداشت دهان و دندان ویزیت می شوند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به درخواست والدین و پیگیری کانون پزشکان منطقه انجام شده است، خاظرنشان کرد: علاوه بر ویزیت دندان دانش آموزان به ان ها راه کارهایی برای حفظ سلامت دهان و دندان آموزش داده شده است. پیش بینی می شود در مرحله دوم اجرای این طرح که در آذرماه آغاز خواهد شد تعداد مدارس بیشتری مشمول ارائه این خدمت قرار گیرند.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 45200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =